سیف در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96:

در سال 96 رشد اقتصادی بدون نفت بالای 4 درصد بود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در 96 رشد اقتصادی بدون نفت بالای 4 درصد بود و امیدواریم این شرایط ادامه داشته باشد تا رشد توسعه برای کشور رخ دهد.

سیف در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96:به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96 و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از رسیدن تورم به دامنه تک رقمی اظهار خوشحالی می کنم و مطمئن هستم در سال 97 نیز با استمرار انضباط پولی این تورم تک رقمی را حفظ خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه انضباط مالی دولت موجب افزایش صادرات و اشتغال شد، گفت:در رابطه با شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در بحث اشتغال دستاوردهایی خوبی را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نظام بانکی در حوزه تولید اقدامات خوبی را انجام داده و برخی بنگاهها با بردن تولید به بخشهای مختلف کشور موجب توسعه تولید در کشور شدند.

سیف تصریح کرد: در سال گذشته رشد اقتصادی بدون نفت بالای 4 درصد بود و امیدواریم این شرایط ادامه داشته باشد تا رشد توسعه برای کشور رخ دهد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره مشکلات نظام بانکی در عرصه بین‌المللی، گفت: در صحنه بین المللی آمریکا دست از دشمنی بر نمی دارد و از هر فرصتی استفاده می‌کند که در زمینه کار کردن با بانک های ایرانی ایجاد رعب و وحشت کند.

وی همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی را یکی دیگر از موانع در مسیر توسعه نظام بانکی برشمرد و گفت: باید بتوانیم با رعایت ضوابط مورد نیاز، به عضویت در این نهاد در آییم.

سیف ضمن اینکه اشکالات داخلی نظام بانکی را کتمان نکرد، افزود: این مشکلات در زمینه‌های انطباق نداشتن با نظام بانکداری بین الملل دیده می‌شود و از این رو بانک‌ها باید در زمینه استانداردهای مالی و ساختارهای مناسب مالی و نیز استانداردهای عملیاتی فعال‌تر شوند که بانک مرکزی روی هر دو موضوع متمرکز شده تا مشکلات را به حداقل برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار