کمیته امداد در مرداد 96؛

آمار طلاق در میان مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است/ پرداخت بیش از 167 میلیون ریال برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال

در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد در مرداد 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری  مهم ترین رویداد کمیته امداد گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در مداد 96 را می خوانید.

60 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند


فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در هفتم ماه گفت:۶۰ درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستندکه ۴۷ درصد از آنها از کار افتاده هستند.  هم اکنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۶۱ درصد از این رقم مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

وی تاکید کرد: بدنه اصلی توانمند سازی مددجویان، حوزه حمایت است که تعامل و همکاری حوزه ها با یکدیگر از همپوشانی ها جلوگیری می کند.

 

آمار طلاق در میان مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است


محسن ولیئی مديركل كميته امداد استان تهران در هفدهم مرداد گفت: آمار طلاق در استان تهران به طور متوسط ۳۸ درصد است كه اين آمار در ميان مددجویان تحت حمايت این نهاد به كمتر از يک درصد می‌رسد.در حال حاضر تعداد ۱۰۵ هزار مددجو تحت پوشش كميته امداد استان تهران قرار دارند و حدود ۳۰۰ هزار نفر نيز در طول سال به صورت موردی از خدمات كميته امداد استان تهران بهره مند می‌شوند و در مجموع تعداد ۴۰۰ هزار نفر از خدمات اين نهاد در طول سال برخوردار می‌شوند.

وی افزود: تا پايان امسال بيش از ۲۳ هزار مددجو از برنامه‌های آموزش خانواده بهره مند خواهند شد که اميدواريم با استفاده از ظرفيت های سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقامه نماز استان تهران امسال زمينه آموزش حدود 4 هزار نفر از جامعه هدف اين نهاد فراهم شود.

 

ارزیابی عمکرد کمیته امداد فقط از سوی مددجویان قابل قبول است


سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در پانزدهم مرداد گفت: ارزیابی عمکرد کمیته امداد فقط از سوی مددجویان تحت حمایت این نهاد پذیرفته است. کمیته امداد یک سازمان برنامه محور است و باید سیاست ها و محورهای این نهاد مشخص باشد و برای رسیدن به اهداف تعیین شده و نتیجه بخش در دستور کار قرار گیرد .

وی با بیان اینکه تدابیری اندیشیده شده است تا صف وام‌های ضروری، اشتغال، مسکن، جهیزیه و سفرهای زیارتی کاهش و در مقابل سرعت خدمت رسانی به افراد نیازمند افزایش یابد، گفت: با توجه به اهمیت کنترل منابع مالی بودجه در سطح مرکز، استان و کمک‌های مردمی باید نحوه مصرف این منابع هدف‌گذاری و ماهانه شیوه مصرف آن بررسی شود.

 

رشد 8 درصدی جمع آوری صدقات تا پایان تیرماه 96/ موضوع محرمانه در کمیته امداد نداریم


سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در شانزدهم مرداد از رشد 8 درصدی جمع‌آوری صدقات طی 4 ماه نخست سال 96 خبر داد و افزود: جمع آوری زکات فطریه نیز 3 برابر شده است،همچنین در طرح محسنین که به موضوع حمایت از فرزندان غیر یتیم که به علت بدسرپرست بودن، تحت حمایت خیران قرار می‌گیرند، رشد قابل توجهی را داشتیم.

فتاح تصریح کرد: مهمترین اتفاقی که طی 4 ماه گذشته در کمیته امداد رخ داد، افزایش مستمری مددجویان بود که چند سال آرزوی آن را داشتیم و به دنبال آن بودیم و خوشبختانه امسال پرداخت ها در 4 ماه ابتدای سال انجام شد، به نحوی که سنگین ترین بار مالی افزایش بودجه مربوط به این ردیف از مستمری ها بوده است.

 

36 مرکز نیکوکاری در استان تهران فعالیت می کنند


محسن ولیئی مديركل كميته امداد استان تهران در هجدهم مرداد گفت: هم اكنون 36 مركز نيكوكاری در سطح استان تهران به منظور رفع محروميت نيازمندان محله و منطقه فعالیت می کنند. مراكز نيكوكاری با حمايت کمیته امداد و هيات امنای مساجد و معتمدان محلی در راستای تقويت استقلال كاری و احراز هويت مردمی و با هدف نهادينه کردن فرهنگ احسان و نيكوكاری به صورت محله محور، شناسايی خيران و نيازمندان واقعی محله، ارائه خدمت به نيازمندان از طريق كمک های مردمی در محل سكونت و گسترش ارتباطات بين مردم در محله اقدام به فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: مديريت این مراكز، محله محور بوده که برپایه تأمين معيشت، مباحث فرهنگی، تحصيلی، بهداشت و درمان، ساخت، تعمير و بازسازی مسكن نيازمندان است.

 

بهره مندی ۵۸ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد


علی کریمی اصل معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان تهران در بیست و پنجم مرداد گفت:بیش از ۵۸ هزار خانوار از خدمات كميته امداد در استان تهران بهره مند می شوند.اجرای طرح های غربالگری سلامت در پنج سرفصل شامل آزمايشات، بينايی سنجی، سنجش تراكم استخوان، شنوايی سنجی، بهداشت دهان و دندان برای بيش از ۱۷ هزار مددجوی تحت حمايت كميته امداد استان تهران در جهت افزايش و حفظ سلامت جسمی آنان به صورت رايگان تا پايان سال جاری اجرا می شود.

وی افزود: كميته امداد مددكار محور است و گسترش خدمات مددكاری تخصصی و مشاوره، سرمايه گذاری برای توانمند سازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجويان و اقشار نيازمند، تسهيل و تسريع در ارائه خدمات، توسعه خدمات مددكاری با محوريت مددكاران زن با توجه به جمعيت زن سرپرست خانوار، صيانت از نهاد خانواده و ايجاد مشوق های لازم برای امر ازدواج مددجويان از جمله رويكردهای مهم اين نهاد در حوزه حمايت و سلامت خانواده است.

 

پرداخت ۱۱ میلیارد تومانی تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد

محسن ولیئی مديركل كميته امداد استان تهران در بیست و ششم مرداد گفت: از ابتدای امسال تاكنون ۱۱ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه به مددجويان تحت پوشش پرداخت شده است. در حال حاضر بيش از ۶۰ هزار خانوار با جمعيتی بيش از ۱۳۰ هزار نفر از خدمات حمايتی کمیته امداد بهره‌مند می شوند که از اين تعداد مددجو، ۱۴ هزار نفر دانش آموز و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر نيز دانشجو هستند.

وی ادامه داد: هر مددكار به طور متوسط به ۴۰۰ پرونده مددجويی در استان تهران رسيدگی می كند كه اين عدد به طور ميانگين در شهر تهران حدود ۳۵٠ پرونده است، همچنين اين رقم در برخی شهرستان ها به تعداد ۷٠٠ پرونده برای هر مددكار می رسد كه اين امر نشان دهنده اهميت ويژه حوزه مددكاری در رويكردهای جديد کمیته امداد است.

 

اولویت‌های حمایت از مددجویان در بودجه سال۹۶ کمیته امداد اعلام شد

میر هاشم موسوی، رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد در بیست و پنجم مرداد، استقرار نظام نیاز سنجی و توان سنجی مددجویان،پرداخت وام دانشجویی ​از جمله مهمترین مواد بودجه مصوب سال ۱۳۹۶ کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت خانواده دانست.

وی  موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار را مطرح کرد و افزود: زنان سرپرست خانواری که به دلایل مختلف همسر خود را از دست داده اند، از ارائه خدمتی جدید به این قشر است طبق بودجه امسال، حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف شده است زنان سرپرست خانواری را که ازدواج مجدد می کنند به حوزه مسکن معرفی کنند تا برای مدت یک سال کمک هزینه اسکان دریافت کنند، البته در صورت فرزند آوری آنها، هزینه اسکان به مدت دوسال دیگر تمدید خواهد شد.

 

پرداخت 652 فقره تسهیلات اشتغالزایی از سوی کمیته امداد به مددجویان

سیدابوالفضل پرپنچی قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران در بیست و پنجم مرداد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 652 فقره تسهیلات اشتغال زایی توسط این نهاد در استان پرداخت شده است. بازارچه های عرضه محصولات خودکفایی زنان سرپرست خانوار، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی متروی تهران با رویکرد عرضه و فروش راه اندازی شده است مجریان طرح های خودکفایی در بازارچه هایی که از ابتدای امسال در سه ایستگاه آزادی، ولیعصر(عج) و نوبنیاد برپا شد، 729 میلیون و 238 هزار تومان فروش داشته اند.

وی تعداد غرفه های بازارچه زیرگذر شهید لشکری در ایستگاه مترو آزادی را، 50 غرفه اعلام کرد و افزود: هدف از راه اندازی این بازارچه ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندسازی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.

پرداخت بیش از 167 میلیون ریال برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال

حسين فتح آبادی سرپرست كميته امداد شهرستان ورامين در بیست و نهم مرداد گفت: مبلغ 167 ميليون و 968 هزار ريال برای رفع سوءتغذيه كودکان كمتر از 6 سال تحت حمايت اين نهاد پرداخت ‌شده است. طرح كمک به رفع سوء تغذيه كودكان كمتر از 6 سال توسط کمیته امداد با هدف ارتقای وضعيت تغذيه كودكان مبتلا به سوءتغذيه در خانوارهای نيازمند، افزايش آگاهی، نگرش و عملكرد جامعه هدف در زمينهٔ تغذيه صحيح و رعايت تعادل و تنوع در برنامه غذايی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمينهٔ الگوی تغذيه مناسب، همچنین تغذيه و رشد كودک در نظر گرفته ‌شده است.

وی با بیان اینکه بيش از 116 كودک كمتر از 6 سال از خدمات طرح رفع سوء تغذيه كميته امداد شهرستان ورامين بهره مند می شوند كه 89 درصد آنان غير مددجو هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زيادی از اين كودكان تحت حمايت کمیته امداد نيستند، سياست های اين نهاد به سمتی پيش می رود كه با غربالگری و معرفی مددجويان به مراكز بهداشت و تأييد سوء تغذيه اين كودكان توسط مراكز بهداشت، اولويت دريافت خدمات سوء تغذيه با مددجويان تحت حمايت اين نهاد باشد.

 

 

آغاز ساخت و تعمیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد

جهانبخش مرادی سرپرست مدیریت تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران در سی ام مرداد به بیان برنامه های عمرانی این نهاد در سال ۹۶ پرداخت. بیش از 2 هزار و 500 مورد ساخت، تعمیرات کلی و جزیی و تکمیل واحدهای نیمه تمام توسط کمیته امداد استان تهران از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت های مردمی در سال جاری انجام می شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران سیدالشهدا(ع) و محمد رسول الله(ص) برای تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: تعمیر و بازسازی 500 واحد مسکونی به صورت مشترک با بسیج سازندگی سپاه پاسداران سیدالشهدا(ع) و 400 مورد تعمیر و بازسازی نیز به صورت مشترک با بسیج سازندگی سپاه پاسداران محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/ 

مهمترین اخبار کمیته امداد در مرداد 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار