آغاز طرح ملی امداد و نجات در تربت جام

طرح ملی امداد ونجات و هیجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در تربت جام آغازشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی کاظمی رئیس جمعیت هلال احمرتربت جام گفت: طرح نوروزی یکی از طرح‌های گسترده جمعیت هلال احمر است که در آستانه تحویل سالجاری تا پایان تعطیلات نوروزی بمنظور فراهم کردن سفری امن برای مسافران نوروزی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال طرح ملی امداد ونجات نوروزی و هیجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با مشارکت بیش از ۳۶۸ نفر از نجاتگران، امدادگران، جوانان، داوطلبان و کارکنان در ۵ نقطه شهرستان اجرا خواهد شد.
 
رئیس جمعیت هلال احمرتربت جام گفت: در این طرح، ۲ دستگاه آمبولانس، ۱ دستگاه خودروی نجات، ۱ دستگاه موتور سیکلت و ۳ دستگاه سایر خودرو‌های امدادبکار گرفته خواهد شد.

کاظمی  در تشریح هیجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ۹۷ افزود: این طرح از ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۴ فروردین ۹۷ تداوم خواهد داشت و در این طرح سعی خواهد شد نسبت به فرهنگ سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات و حساس سازی افراد نسبت به سلامت سفر به ویژه رفتار‌های پر خطر ناشی از سو مصرف مواد مخدر در مبادی ورودی شهر‌ها و محور‌های پر تردد اقدام شود.

وی گفت: در این طرح در شهرستان تعداد ۲ پست ثابت، ۲ اکیب سحاب با رویکرد زیست محیطی و سلامت مسافرین در اماکن پر تردد مسافر پذیر داخل شهر و تعداد ۱ دستگاه خیمه نماز جهت اقامه نماز اول وقت و تعداد ۲ مورد فضای دوستدار کودک برای استفاده کودکان و نوجوانان بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/س، ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.