شهرداران فضایی توام با آرامش و نشاط برای مردم فراهم کنند

استاندار قزوین گفت: شهرداران باید فضایی توام با آرامش و نشاط اجتماعی در شهر‌ها ایجاد کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و اضطراب در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ زاهدی استاندار در نشست شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان گفت: اگر گاهی شاهد بروز خشونت ونارضایتی ازسوی مردم هستیم می‌تواند ریشه در نوع زندگی در شهر‌ها داشته باشد.

زاهدی اضافه کرد: داشتن زمین بازی مناسب برای کودکان، بوستان، شهربازی، مناسب بودن معابر شهری، ایجاد المان‌های زیبا برای ایجاد آرامش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی شاد توام با رعایت شئونات می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب و تقویت روحیه شادی در مردم کمک کرده و از مشکلات اجتماعی کم کند.

استاندار در ادامه گفت: شهرداری‌ها به دلیل گستردگی و نوع فعالیت خود در تیر رس فساد مالی هستند لذا از شهرداران انتظار می‌رود بشدت مراقبت کنند تا تخلف و فسادی در زیرمجموعه‌های آن‌ها صورت نگیرد.

وی در مورد مالیات ارزش افزوده نیز گفت: در حال حاضر این مالیات بر اساس جمعیت بین شهر‌ها توزیع می‌شود که عادلانه نیست، زیرا گاهی مناطق محروم که جمعیت کمتری دارند از اعتبارات کمتری برخوردار می‌شوند و عمران آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد واین قانون نیازمند اصلاح و بازنگری است.

زاهدی ضمن انتقاد از نوع کمک‌های نقدی شهرداری‌ها به نهاد‌ها و ادارات اضافه کرد: شهرداری‌ها باید به فعالیت‌های اجتماعی، دینی و ورزشی کمک کنند نه این که برای خرید وسایل برای یک ارگان و نهاد اقدام کنند.

وی افزود: کار فرهنگی در ردیف وظایف شهرداری‌ها تعریف شده، اما باید کمک‌های شما ساماندهی شده و منظم باشد و امور عام المنفعه در اولویت کمک‌های موردی قرار گیرد.

استاندار از شهرداران خواست از همه ابزار‌های قانونی و بخش خصوصی برای تامین درآمد و منابع مالی استفاده کنند تا طرح‌های عمرانی متوقف نشود.

معاون عمرانی استانداری قزوین هم در این نشست گفت: شهرداران باید در مراجعات مردمی به رفتار‌های خود توجه کنند تا رضایت مردم جلب شود.

علی فرخزاد افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی شهرداران لازم است با شناسایی منابع جدید مالی و درآمدی برای اجرای پروژه‌های خود برنامه ریزی کنند.

وی اضافه کرد: با تشکیل ستاد نوروزی زمینه خدمت رسانی به مردم فراهم شده و شهرداری‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین هم گفت: سال آینده شاید از نظر مالی بازهم دچار تنگنا باشیم لذا شهرداران باید برای تامین منابع مالی جدید اندیشه و تدبیر کنند.

رضا گروسی افزود: برای داشتن شهری پویا و بانشاط باید شهرداران از خلاقیت و ابتکار لازم برخوردار باشند و بتوانند با ایده‌های جدید مدیریت شهری را انجام دهند.

وی بیان کرد: در سال آینده نیز اتکا به درآمد‌های دولتی توصیه نمی‌شود و باید با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و تعریف منابع جدید نسبت به مدیریت کار‌ها اقدام کنید.

هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین هم از برپایی نمایشگاه حمل و نقل در کشور ترکیه خبرداد و افزود: با ایجاد تسهیلات لازم از سوی کشور ترکیه و تامین بخش زیادی از هزینه‌ها آمادگی داریم با اعزام شهرداران به این نمایشگاه زمینه آشنایی ان‌ها با سیستم‌های حمل و نقل مدرن اروپا را مهیا کنیم.

وی اضافه کرد: در صورت اختصاص قطعه زمینی مناسب در مکانی مناسب و احداث مجموعه بزرگ نمایشگاهی می‌توانیم نیاز‌های آینده استان را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/

نشست شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.