گل محمدی: ورزش تهران باید به جایگاه اصلی اش بازگردد/ کسب یک مدال در المپیک زیبنده پایتخت نیست

مدیر کل ورزش و جوانان تهران گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای بازگشت تهران به جایگاه اصلی اش در ورزش داریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان رضا گل محمدی درحاشیه برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران استان تهران درباره برنامه استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان تهران بیان کرد: این برنامه از نیمه اول شهریور طبق مصوبات ستاد پشتیبانی بازی های آسیایی جاکارتا در ۳۰ رشته ورزشی آقایان و ۲۳ رشته بانوان شروع شده است. تعداد هفت هزار ورزشکار در چهار منطقه تهران محک‌ زده شدند و از میان آنها نفرات برگزیده از نظر کارشناسان ورزشی, در پایگاه قهرمانی اطلاعات خود را ثبت کردند. امیدواریم نفرات منتخب به اردوی تیم های ملی راه یابند.

او ادامه داد: از طرفی امید داریم در سال های آتی با پرورش استعدادها شاهد حضورشان در عرصه ملی باشیم. این طرح به صورت جدی از سوی کارشناسان ورزشی رصد می شود. ارزیابی های مستمری برای انتخاب نفرات داشتیم و حتی همین الان برخی از آنها در اردوی تیم ملی شرکت می کنند. از اول اردیبهشت هم این نفرات تا حدی مورد حمایت های مالی قرار می گیرند و رها نمی شوند. مسئولان ورزش باید همیشه استعدادهای ناب را رصد کنند. توجه به استعدادها به میزان مسئولیت پذیری ما و علاقه مندی خانواده ها و ورزشکاران بستگی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درمورد هدف گزاری این اداره کل از اجرای طرح استعدادیابی تصریح کرد: تهران باید به جایگاهی بازگردد که تیم های ورزشی اش با اختلاف زیاد در ایران اول باشند. متاسفانه الان اینگونه نیست. طبیعی است که ۱۴ میلیون جمعیت تهران نسبت به سایر مردم کشورمان دسترسی بهتری به امکانات ورزشی دارند. هدف ما بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ است چراکه باید عیار ورزش ایران مشخص شود و ورزشکاران تهرانی در چنین رقابت هایی خودشان‌ را نشان دهند.

او ادامه داد‌: با توجه به اینکه برخی از این ورزشکاران زیر ۱۶ سال دارند ، شاید مدال آوری آنها در رقابت های مهم کمی زود باشد اما امیدوارم بخشی از توانمندی ورزشکاران تهرانی در جاکارتا و توکیو به نمایش گذاشته شود‌.

گل محمدی درمورد کاهش مدال آوری ورزشکاران تهرانی در رقابت های آسیایی و جهانی گفت: طرح استعدادیابی که آغاز شده است در راستای آسیب شناسی کاهش مدال آوری ورزشکاران تهرانی بود. در المپیک ریو تنها یک مدال کسب کردیم و این امر زیبنده تهران نیست. به همین دلیل با نظر کارشناسان خبره بحث استعدادیابی را پیگیری کردیم. سعی داریم با تلاش و ممارست فراوان ورزش تهران را به جایگاه اصلی اش بازگردانیم. تحقق این امر نیاز به یک کار تیمی دارد. حتی باید دستگاه های غیر ورزشی هم ورود کنند. اینکه استاندار به عنوان رئیس ستاد پشتیبانی به مراسم دعوت شده به این معنی است که او در جایگاه نماینده دولت باید تمام دستگاه ها را به امر ورزش و استعدادیابی فرا بخواند‌.

مدیر کل ورزش و جوانان تهران درباره سهم مردم این استان از سرانه ورزشی اظهار داشت : میانگین سرانه ورزشی در استان تهران برای هر نفر ۴۶ سانتی متر است که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۷۵ سانتی متر برسد. از میانگین کشوری حدود ۳۰ سانتی متر عقب هستیم و این یکی از نقاط ضعف تهران است. البته چنین موضوعی به معنی احداث نشدن اماکن ورزشی در استان نیست بلکه رشد و مهاجرت جمعیت در تهران فراتر از میانگین کشوری است. باید تلاش کنیم در کمیته برنامه ریزی شهرستان های استان ورزش را به عنوان اولویت درنظر بگیریم.

گل محمدی درباره احتمال افزایش مدال های تهرانی ها در بازی های آسیایی جاکارتا گفت : به این موضوع امید زیادی داریم چراکه در غیر این صورت باید صندلی خود در ریاست ورزش استان را ببوسیم و کنار بگذاریم. ورزش یک موضوع غیر قابل پیش بینی است اما باید ضریب اطمینان را بالا ببریم.

انتهای پیام/

اظهارات گل محمدی درباره ورزش تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار