نوروزی در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی:

وزارت کشاورزی باید چابک باشد و مدیران پیر به‌درد نمی‌خورند/خاک بر سر ما که باید کود از خارج کشور وارد کنیم!

نماینده تهران و رباط کریم گفت:وزارت کشاورزی باید چابک باشد و مدیران پیر به‌درد نمی خورند؛ تا کی باید از مدیران فرسوده استفاده کنیم؟

وزارت کشاورزی باید چابک باشد و مدیران پیر به‌درد نمی خورند/خاک بر سر ما که باید کود از خارج کشور وارد کنیم!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به عنوان موافق استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی امروز (چهارشنبه 23 اسفند ماه) مجلس گفت: خاک بر سر من که باید مسوولان مملکت به سرمایه‌داری، ۷۰۰ هکتار زمین را متری ۱۳ هزار تومان واگذار کنند، چرا اینطور مملکت را به باد می‌دهید و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟

وی تاکید کرد: عدم توانایی تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی، واردات بی‌رویه، متضرر شدن کشاورزان، عدم توان بازاریابی صادرات و تخلفات مالی در شرکت‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی براساس گزارش دیوان محاسبات یکی از ایرادات وارده به این وزارتخانه است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس تصریح کرد: ما در رباط کریم یک تعاونی ولیعصر داریم که در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده که حالا می‌خواهند آن را احیا کنند که برای همین کار ۴۰۰ میلیون تومان معاون وزیر، ۲۰۰ میلیون تومان مدیرکل و ۴۰ میلیون تومان رییس اداره پول گرفته‌اند. چقدر دولت باید برای این لابی‌گری‌ها خسارت بدهد؟

نوروزی افزود: پرونده‌هایی در رابطه با تاسیس پمپ‌بنزین و پمپ گاز‌های بین شهری وجود دارد که منشی مربوطه می‌گوید که اگر مجوز می‌خواهید باید ۶۰۰ میلیون تومان پول بدهید و این‌ها مصداق رشوه و ارتشاع است.

وی با اشار به دیگر مشکلات این وزارتخانه اظهار کرد: عدم اجرای الگوی کشت، عدم حمایت از کشاورزان، نبود برنامه برای کشت ارگانیک، بی‌توجهی به کشاورزان مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان ورشکستگی کارخانجات قند و شکر، عدم توجه به صنایع تبدیلی، عدم توجه به سرمایه‌گذاری در مناطق استراتژیک و عدم فرهنگ‌سازی برای شناخت بازار هدف محصولات کشاورزی از دیگر مشکلات وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ضمن انتقاد از عدم استفاده از مدیران باسابقه در این وزارت خانه گفت: شما مهندس موسوی را عزل کردید، اما بعد از وی چه کسانی را آوردید و چه کسانی را در استان تهران حاکم کردید؟ ما شاهد استفاده بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا کی باید از مدیران فرسوده استفاده کنیم؟ ما نیازمند یک وزارتخانه چابک هستیم.

نوروزی تاکید کرد: خاک بر سر مملکت ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم. آیا این صنایع های‌تک است؟ چرا باید سیب کشاورزان کنار جاده بماند و صادر نشود؟ چند سردخانه در کنار فرودگاه‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی تاسیس شده است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
ما در کشاورزی جایگاه های خوبی داشتیم که باید احیا شه