کراس فیت ورزش امروزی ها/ آموزش گام به گام +تصاویر(۱)

کراس فیت، ورزشی قدرتی محسوب می‌شود که باعث افزایش آمادگی جسمانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسعود روشنی رئیس کمیته آموزش کراس فیت فدراسیون ورزشهای همگانی برای معرفی این رشته گفت: کراس فیت  یک ورزش قدرتی به منظور افزایش آمادگی جسمانی افراد است که مجموعه ای از تمرینات هوازی ، تمرینات با وزن بدن و پاور لیفتینگ را شامل می شود این تمرینات در یک جلسه تمرین کوتاه مدت و با فشار تمرینی بالا انجام می شود که هدف از آن ارتقای فاکتور های آمادگی جسمانی افراد است.

آشنایی با کراس فیت

ﮐﺮاس ﻓﯿﺖ ﮐﺸﻮر این ورزش را اینگونه معرفی کرد: ﮐﺮاس ﻓﯿﺖ در ﺳﺎل 2000 ﺗﺎﺳﯿﺲ ﺷﺪ، وﻟﯽ ﺟﺮﻗﻪ ﻫﺎی اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﮐﺎر آن ﺳﺎل ﻫﺎ ﻗﺒﻞ وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﮔﻠﺴﻤﻦ ﯾﮏ ژﯾﻤﻨﺎﺳت ﻧﻮﺟﻮان ﺑﻮد، زده ﺷﺪ. وی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﻤﺎم ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ورزﺷﮑﺎر ﻣﯽ ﺧﻮاﺳﺖ ﻗﻮی ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ .او ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺎرﮐﺮدن ﺑﺎ دﻣﺒﻞ و وزﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ از ﺗﻤﺎم ژﯾﻤﻨﺎﺳت ﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﭘﯿﺸﯽ ﺑﮕﯿﺮد.

او ﺑﻪ ﻏﯿﺮ از ژﯾﻤﻨﺎﺳﺘﯿﮏ، دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﻫﻢ ﻣﯽ ﮐﺮد و دوﺳﺘﺎن ژﯾﻤﻨﺎﺳت ﮔﻠﺴﻤﻦ در وزﻧﻪ ﺑﺮداری ﯾﺎ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺗﻮان رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ او را ﻧﺪاﺷﺘﻨﺪ، در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل دوﺳﺘﺎن دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮار او ﻧﯿﺰ ﻗﺎدر ﺑﻪ اﺟﺮای ﺣﺮﮐﺎت آﮐﺮوﺑﺎﺗﯿﮏ ﮔﻠﺴﻤﻦ در ژﯾﻤﻨﺎﺳﺘﯿﮏ ﻧﺒﻮدﻧﺪ.گلسمن سال 1995 در ﮐﺎﻟﯿﻔﺮﻧﯿﺎ ﺑﺎﺷﮕﺎﻫﯽ ﺗﺎﺳﯿﺲ ﮐﺮد و در ﻫﻤﺎن ﺳﺎل از ﻃﺮف اداره ﭘﻠﯿﺲ ﺷﻬﺮ ﺳﺎﻧﺘﺎﮐﺮوز دﻋﻮت ﺷﺪ ﺗﺎ ﻧﯿﺮوﻫﺎی اﯾﻦ اداره را ﺗﻤﺮﯾﻦ دﻫﺪ.

ﺗﺎ ﻗﺒﻞ از اﯾﻦ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎر او ﺑﺮﮔﺰاری ﺟﻠﺴﺎت ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺑﺮای اﻓﺮاد ﺑﻮد .اﻣﺎ ﺑﻌﺪ از آن ﮐﻪ ﻫﺮ روز اﻓﺮاد ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺮای ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺑﺎ او ﺗﻤﺎس ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺸﺘﺮی ﻫﺎی ﺧﻮد را دوﺑﺮاﺑﺮ و ﺟﻠﺴﺎت ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮔﺮوﻫﯽ در ﺑﺎﺷﮕﺎه ﺑﺮﮔﺰار ﮐﺮد. ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ از اﯾﻦ ﺟﻠﺴﺎت ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ داﺷﺘﻨﺪ ﻧﯿﺰ از ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﺮدن ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ اﻓﺮاد و در ﮔﺮوه ﻟﺬت ﺑﯿﺸﺘﺮی ﻣﯽ ﺑﺮدﻧﺪ و اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺮاس ﻓﯿﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷد.

تجهیزات مورد نیاز

تجهیزات مورد نیاز رشته کراس فیت شامل هالتر، دمبل، کتل بل، مدیسین بال ،کش های مقاومتی مختلف، طناب جعبه ای مخصوص پرش دار حلقه ، میله های بارفیکس ژیمناستیکی، دستگاه های پارویی و زیر انداز های مختلف است.گرچه کراس فیت یک رشته ورزشی است و هزاران هزار ورزشکار علاقمند در سراسر جهان به آن می پردازند اما به دلیل کاربردی و بنیادین بودن تمریناتش و تاثیر شگرفی که بر افزایش قدرت و آمادگی بدنی دارد امروز به یکی از تمرینات اصلی نیرو های پلیس ، ارتش ، آتش نشانی و سرویس های امنیتی تبدیل شده است ، در برخی از کشور ها نیز کراس فیت بخشی از برنامه درسی تربیت بدنی در دبیرستان ها و دانشگاه است.

کراس فیت ورزش امروزی ها/ آموزش گام به گام + عکس

کراس فیت ورزش امروزی ها/ آموزش گام به گام + عکس

در بخشی از اساسنامه جهانی کراس فیت به فاکتور های آمادگی جسمانی که با پرداختن به این رشته بهبود و ارتقا پیدا می کند اشاره شده است قدرت استقامت قلبی، تنفسی، استقامت سرعت، انعطاف پذیری، هماهنگی توان تعادل و تمرکز کمک می کند در انجام تمرینات کراس فیت هیچ تفاوتی میان مردان و زنان نیست و آمار نشان می دهد نسبت زنان و مردان در این رشته ورزشی مساوی است .

باشگاه های کراس فیت کلوب های بدن سازی و سلامت معمولی نیستند شما در این مکان اثری از تجهیزات هوازی یا دستگاه های مقاومتی نمی بینید و اعضای آن تمرینات روزمره و معمول خود را انجام نمی دهند در عوض ، این باشگاه مانند یک انبار پر از تجهیزات ورزشی شامل جعبه های پلایومتریک ، توپ های طبی ، دمبل و کتل بلز است . میله های بارفیکس ، طناب های کوهنوردی و حلقه هاس ژیمناستیک هم از سقف آویزان هستند هر باشگاه یک دوره مقدماتی یک ماهه دارد که ورودی های جدید باید آن را کامل کامل کنند تا فنون تمرین مناسب برای همه ورزش های اصلی که در برنامه کراس فیت انجام می شود را یاد بگیرند. برای یک دوره چند روزه بعد از ورزش کراس فیت ، ممکن است کمی عضلات شما دچار درد شوند اگر این اتفاق افتاد شاید قبل از انجام ورزش روزانه بعدی به یکی ، دو روز استراحت نیاز داشته باشید تا عضلات شما به طور کامل بهبود یابد.

آموزش حرکات تمرین کراس فیت

تمرینات کراس فیت از حرکات متنوعی تشکیل شده است که به آموزش آن همراه با تصاویر پرداخته ایم اما دقت کنید که مربی کراس فیت بر اساس توانایی و آمادگی بدنی شاگرد نوع حرکت تمرینی را انتخاب می کند.

حرکات بنیادین در کراس فیت

اسکات بدون وزنه

آشنایی با کراس فیت

اسکات هالتر جلو

آشنایی با کراس فیت


اسکات هالتر بالای سر

آشنایی با کراس فیت


پرس سر شانه پرس فشاری سر شانه

آشنایی با کراس فیت

پوش جرک

آشنایی با کراس فیت

ددلیفت

آشنایی با کراس فیت

بالا کشیدن وزنه در حالت سومو ( پای باز )

آشنایی با کراس فیت


قسمت اول حرکت دو ضرب (کلین ) با توپ مدیسن

آشنایی با کراس فیت

با ما همراه باشید تا در شماره بعدی این گزارش با سایرحرکات کراس فیت و مزایای این رشته آشنا شوید.

انتهای پیام /

آشنایی با ورزش کراس فیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
۰۰۱
۱۵:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
مفید بود ممنون
آخرین اخبار