معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان عنوان کرد:

فعالیت 700 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت در همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت 700 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت خبرداد.

فعالیت 700 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛عبدالله جعفری،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: 80 هزار نفر از دانش‌آموزان همدان در مدارس مروج سلامت و آموزش خودمراقبتی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: 700 آموزشگاه در استان مجری طرح مروج سلامت هستند، اظهار کرد: 80 هزار نفر از دانش‌آموزان، 7 هزار نفر از همکاران شاغل در مدارس و 25 هزار نفر نیز از اولیای دانش‌آموزان، زیر پوشش آموزش خودمراقبتی قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد:طرح مدارس مروج سلامت ششمین سال اجرای خود را در مدارس تجربه می‌کند، افزود: 480 آموزشگاه در استان موفق به دریافت ستاره از نظر اجرای موارد هشت‌گانه طرح شدند.

جعفری با بیان اینکه اگر موضوع آموزش بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در مدارس جدی گرفته شود، از تحمیل هزینه‌های درمانی خانواده‌ها کاسته خواهد شد، یادآور شد:  متأسفانه امروزه تغییر سبک زندگی و عادت بد غذایی سبب بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیردار در کشور و جهان شده است.

وی با اشاره  به محورهای مدارس مروج سلامت، گفت: این مدارس هشت محور دارد که اگر مدرسه‌ای در همه این محورها ارتقای سطح داشته باشد، پنج ستاره را دریافت می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان افزود:  این محورها شامل برنامه‌های جامع آموزشی سلامت، سلامت و ایمنی محیط مدارس، تحرک فیزیکی و تربیت بدنی در مدارس، بهبود تغذیه‌ای دانش‌‌آموزان، ارائه خدمات بالینی و نظام مراقبت از سلامت دانش‌آموزان، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین، جامعه و شبکه داوطلبان در برنامه ارتقای سلامت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ب

700 آموزشگاه در استان مجری طرح مروج سلامت هستند

 

 

 

برچسب ها: طرح سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.