امیر نعمتی خبر داد:

برپایی دفاتر گزینش و عضویابی نزاجا در مسیر کاروان‌های راهیان نور

جانشین فرمانده نزاجا گفت: امسال دفاتر گزینش و عضویابی نیروی زمینی ارتش در مسیر کاروان‌های راهیان نور بر پا می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نزاجا در نشست خبری دهمین سفر کاروان خبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور که امروز(19 اسفند ماه) در محل ستاد نزاجا برگزار شد با تبریک ولایت حضرت زهرا(س) اظهار کرد:‌ این کاروان به تمامی مرزهای غربی که در آنجا دفاع صورت گرفته و رزمندگان نیروی زمینی ارتش طی هشت سال دفاع مقدس در این مناطق جان فشانی‌ کردند، اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کاروان بیشتر جوانان دانشجو و دانش‌آموز حضور دارند، تصریح کرد: این جوانان علاوه بر حس و حالی که در آنجا وجود دارد کسب معنویت می‌کنند زیرا آنها در پایان سال جاری و ابتدای سال آینده می‌توانستند در کنار خانواده‌هایشان به تفریح بپردازند اما بهترین تفریح را حضور در کاروان راهیان نور می‌دانند و این فرصت بی‌نظیری است که نسل‌های جوان خودشان را با رزمندگان و نسل‌های دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی ایجاد کنند.

نعمتی تصریح کرد: در این کاروان‌ها کسانی شرکت می‌کنند که سال‌های متمادی حضور دارند و مشکلات این سفر را به جان می‌خرند.

جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه باید نیروهای مسلح برنامه‌ریزی متناسبی با سیل جمعیت کاروان راهیان نور داشته باشند، افزود: همه ارکان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی آماده هستند تا مسافران این کاروان را پذیرفته و از آنان میزبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور فرصتی برای پیوند نسل قدیم و جدید است، بیان کرد: از جمله اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر راهیان نور برپایی دفاتر گزینش و عضویابی نیروهای ارتش است که انشاءالله بتوانیم این جوانان را جذب کرده و در ارتش به کار گیریم.

نعمتی تصریح کرد: برنامه‌های بسیار متنوعی در مناطقی که مسئولیت با ارتش است پیش بینی شده که از جمله آن برنامه‌های رزمی و فرهنگی است.

جانشین فرمانده نزاجا با اشاره به اقدامات صورت گرفته نیروی زمینی ارتش در سال جاری، اظهار کرد:‌ ملت شریف ایران بدانند که فرزندانشان در نیروی زمینی ارتش دائما تهدیدات دشمن را رصد می‌کنند و آیین نامه‌هایی که مورد نیاز بازنگری در موارد تهدید بود را بازنگری کردند همچنین رزمایش‌هایی به صورت غیرمترقبه انجام شد و برای تهدیدات پیش رو برنامه ریزی متناسب صورت گرفت.

وی افزود:‌ علاوه بر اقدامات گفته شده بازطراحی نیروی زمینی ارتش را مطابق با فرمان فرمانده معظم کل قوا سرلوحه کار خود قرار دادیم و اکثر طرح‌ها تصویب و اجرایی شده و منتظر چند طرح که نیاز به پیمودن سلسله مراتب در ستاد کل نیروهای مسلح است، هستیم تا نیروی زمینی رزم زمینی را به دشمن بر پایه تحرکات و کارآمدی تحمیل کند.

نعمتی با بیان اینکه در سال 96 دو حادثه دلخراش ملی داشتیم، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی از همان ساعات اولیه زلزله سرپل ذهاب در آنجا حضور پیدا کردند و تاکنون نیز در آن منطقه‌ای که مربوط به نیروی زمینی ارتش است، حضور دارند.

جانشین فرمانده نزاجا تصریح کرد:‌ یگان‌های مستقر در مناطق غربی کشور در زلزله کرمانشاه در کوتاه مدت حاضر شدند و هوانیروز ارتش نیز رکورد بی‌نظیری را در امدادرسانی و تخلیه مجروحان به جای گذاشت به طوری که در کمتر از نصف روز بسیاری از مجروحان را به بیمارستان کرمانشاه منتقل کرد و از آنجا نیز نیروی هوایی ارتش مصدومان را به تهران و کرج انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 از سوی فرمانده معظم کل قوا به نیروی زمینی ارتش لقب نیروی زمینی محور داده شد، بیان کرد:‌ در حادثه سقوط هواپیما نیز نیروی زمینی ارتش از همان ساعات اولیه وارد عمل شد و در پیدا کردن محل دقیق سقوط هواپیما با سایر نیروهای امدادی همکاری داشت.

نعمتی افزود: هم اکنون نیز نیروهای ویژه و تکاوران نزاجا به آن منطقه صعود کرده و باقی مانده اجساد و هواپیما را به شهر یاسوج منتقل می‌کنند.

جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه در سال 96 نزاجا در اقصی نقاط کشور بیمارستان صحرایی مستقر کرد، ادامه داد: این بیمارستان‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان، آذربایجان شرقی و جنوب فارس برپا شد که متخصصان اداره بهداشت نیروی زمینی در آن بیمارستان‌های صحرایی با امکانات خوب حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال تصریح کرد: در اربعین امسال نیروی زمینی ارتش در مبادی ورودی و خروجی مرزها بیمارستان مستقر کرد و امداد و نجات هوایی نیز در مرزهای رسمی کشور توسط هوانیروز صورت گرفت.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: در اربعین امسال موکب‌های متعددی از مسیرهای مبدأ تا مرز داشتیم که به حمدالله توانستیم در همایش بزرگ اربعین سهمی داشته باشیم و این‌ها گوشه‌ای از فعالیت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار