رییس منابع طبیعی الیگودرز خبر داد؛

رفع تصرف از ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی در الیگودرز

امسال ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف گردید و برای بیش از ۱۱ هزار از اراضی ملی سند اخذ شد.

مرتضی سعیدی فر رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت: در سال جاری ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف شده و برای ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی سند اخذ و ۳۸ هزار هکتار نیز از این اراضی در برنامه دریافت سند می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان الیگودرز تعداد ۱۱۴ معدن وجود دارد افزود: از این تعداد ۵۶ معدن با مجوز منابع طبیعی فعالیت می‌کنند که برای آن‌ها دفترچه تهیه شده است.

 سعیدی فر گفت: مقدار ۲۹ هکتار از اراضی ملی محدوده روستا‌ها جهت احداث مسکن روستایی و اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اراضی ملی حاشیه شهر نیز گفت: امسال سه پلاک از این اراضی به مسکن و شهرسازی واگذار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری الیگودرز مجموع منابع طبیعی الیگودرز را ۴۳۵ هزار هکتار عنوان کردو افزود: از این میزان ۲۸۰ هزار هکتار جنگل و مابقی مراتع می‌باشد و شهرستان الیگودرز رتبه اول منابع طبیعی در استان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول به اقتصاد مقاومتی و توسعه گیاهان دارویی اشاره نمود و افزود: ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی جهت کاشت گیاهان دارویی در اختیار بهره برداران الیگودرز قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح حفاظت مشارکتی از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش مشکلات کمبود نیرو اجرایی شده و تا کنون قرارداد ۵۹ هزار هکتار منعقد شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری الیگودرز افزود: با پیگیری‌های نماینده الیگودرز اواخرسال گذشته انقلابی بزرگ در توسعه فضای سبز صورت گرفت و با اختصاص ۷۰ هزار نهال و و کاشت این نهال‌ها در حاشیه سد حوضیان حرکت خوبی در جهت توسعه فضای سبز صورت گرفت و در کمربندی جنوبی هم این نهال کاری توسط شهرداری انجام شد که نیاز‌مند توجه و نگهداری می‌باشد.

انتهای پیام/د

امسال بیش از ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی در الیگودرز رفع تصرف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار