فعالیت ۹۲ مرکز درمان سو مصرف مواد مخدر در استان اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از فعالیت ۹۲ مرکز درمان سو مصرف مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: ۱۶ هزار نفر تحت پوشش این مراکز هستند که در واقع درمان دارویی مناسب دریافت می‌کنند.

وی همچنین به فعالیت 8 مرکز بهبود نیز اشاره و تأکید کرد: گروه‌ درمانی و گفتار درمانی در این مراکز انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به راه‌اندازی 2 مرکز درمان TC در پارس‌آباد و مشگین شهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: این شیوه درمانی مناسب‌ترین شیوه برای درمان اعتیاد به شیشه است.

علی نواداد، معاون سیاسی استانداری اردبیل نیز گفت: به دلیل تبعات منفی اجتماعی جمع‌آوری و نگه‌داری معتادان متجاهر این استان از معابر عمومی ضروری است.

وی تصریح کرد: برخی معتادان از خانواده خود جدا شده‌اند و حتی مکان مناسبی برای شب‌مانی ندارند.

معاون سیاسی استانداری اردبیل افزود: نگه‌داری و درمان معتاد در کمپ‌ها و مراکز نگه‌داری حمایت مطلوبی از این گروه است و انتظار می‌رود از سوی دستگاه‌های متولی موردتوجه ویژه قرار گیرد.

نواداد با اشاره به بازدید برخی مسئولان استانی از مرکز نگه‌داری معتادان شهر تبریز ادامه داد: ضروری است مرکز مشابهی در استان اردبیل نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به روند رو به رشد اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی اجتماعی خواستار مشارکت دستگاه‌ها در اجرای بهینه طرح‌های پیشگیری از اعتیاد شد.

انتهای پیام/ح

جمع‌آوری معتادان متجاهر از معابر عمومی ضروری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.