بررسی راهکارهای صیانت از منابع آبی در مهاباد

راهکارهای صیانت ازمنابع آبی درهمایش استانی با حضورمسئولان قوه قضائیه و نیروی انتظامی در مهاباد بررسی و درباره اجرای بهتر آن تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجانغربی در این همایش با تأکید بر اجرای مصوبه های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: 134 میلیون مترمکعب آب ازسدهای شهرچای ارومیه،شهید کاظمی بوکان و مهاباد به دریاچه ارومیه رها سازی می شود که بخشی از آن انجام شده است.

یاسر رهبرین در این همایش افزود: در نخستین مرحله رهاسازی آب، هفته گذشته 52 میلیون مترمکعب آب از سد شهرچای و 70 میلیون مترمکعب هم از سد بوکان رهاسازی شده است و از اواخرهفته آینده هم 12 میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می شود.

رهبرین اضافه کرد:امسال سر دهنه نه رودخانه این استان از جمله نازلو، باران دوز، سیمینه رود و رودخانه گدار بسته شده است تا بیش 220 مترمکعب آب از آنها به دریاچه ارومیه هدایت شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد هم در این همایش با اشاره به اهمیت توجه به ذخایر آب منطقه گفت : منافع ملی در گرو حفظ منابع آبی است و مصرف بی رویه آن در آینده نزدیک آثار مخرب خود را بر جامعه نشان می دهد.

ایرج شجاعی،با تأکید بر اصلاح الگوی کشت و مصارف آب کشاورزی افزود: بیش از 90 درصد آب مهاباد در بخش کشاورزی مصرف می شود به همین سبب توجه به روشهای نوین آبیاری و محصولات دیمی ضروری است.

امام جمعه مهاباد هم در این همایش گفت: منابع طبیعی امانتی در اختیار انسانهاست که باید آن را برای نسل های آینده حفظ کنند.

ماموستا قادر سهرابی افزود: نیروی انتظامی با همکاری قوه قضائیه باید با کسانی که از ذخایر آبی سوء استفاده می کنند بطور جدی برخورد کند.

در این همایش نحوه برخورد با جرایم مشکوک به سوء استفاده از ذخایر آبی بین نیروی انتظامی و مقام های قضایی تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ع

راهکار های صیانت از منابع آبی

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.