مردان مراقب سلامت خود باشند

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان بسیاری از خطرات بهداشتی تهدید کننده سلامت مردان را قابل پیشگیری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: مردان قادرند تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی هم سالم‌تر زندگی کنند و هم عمر طولانی‌تری داشته باشند.
دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند خطر حمله قلبی، مغزی، فشار خون بالا و افزایش کلسترل خون را به طور محسوس کاهش دهد گفت: مردان می‌توانند با انجام ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط، طی ۵ تا ۷ روز هفته زندگی سالم تری داشته، خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کنند و عمر طولانی‌تری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه پویش هفته ملی "سلامت مردان ایران"، همه ساله در هفته اول اسفندماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت مردان برگزار می‌شود شعار امسال این هفته را تحت عنوان "ورزش کلید طلایی سلامت مردان است" اعلام کرد.
دکتر شکیبا با اشاره به محوریت ورزش در شعار امسال هفته مذکور گفت: به دلیل اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت افراد و نیز نقش آن در افزایش بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و عوامل خطرناک مهمی مانند چاقی، چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت، مشکلات روانی اجتماعی و اسکلتی عضلانی به ویژه در مردان، ورزش و فعالیت بدنی به عنوان محور اصلی پویش سلامت ملی مردان در سال جاری انتخاب شده است.

 
انتهای پیام/پ
 

مردان قادرند تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی هم سالم‌تر زندگی کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار