بارش گسترده در استان کرمانشاه / پاوه پر بارش ترین شهر استان

مدیر کل هواشناسی استان كرمانشاه سامانه فعال حاکم در منطقه، همچنان تا روز دوشنبه (فردا) سبب بارش گسترده باران در سطح استان خواهد شد.

بارش گسترده در استان کرمانشاه / پاوه پر بارش ترین شهر استانمحمد خسروی مدیر کل هواشناسی استان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیشینه فعالیت این سامانه امروز تا اوایل وقت فردا و همچنان در نواحی شمالی و نیمه غربی استان، بویژه اورامانات و مناطق زلزله زده پیش بینی کرد.

وی افزود: بارندگی که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ نیز همراه می‌گردد؛ سبب آبگرفتگی معابر عمومی، در برخی مناطق (بخصوص نواحی ياد شده) بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب‌ خواهد شد در گردنه ها و نواحی سردسیر استان، به شکل برف نیز مشاهده می گردد.

خسروی گفت: به دنبال این شرایط از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، گذر امواج ناپایدار دیگری از جو منطقه، در بعضی ساعات سبب بارش هایی در سطح استان می گردد.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته: سومار : با بيشينه دمای  23 درجه سانتيگراد گرم ترين نقطه استان و سنقر : با كمينه 7 درجه سانتيگراد سردترين به ثبت رسیده است.

خسروی با بیان اینکه كرمانشاه بين كمينه 10 و بيشينه 131 درجه سانتی گراد روز گذشته سپری کرد گفت:  شب گذشته دمای هوا در سردترین ساعت در تازه آباد 10 ، گیلانغرب 13 ، سرپل ذهاب 14 و قصرشیرین 14 درجه سانتیگراد گزارش شده اند.

وی هم چنین به بارش های  در 24 ساعت گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: پاوه با 123.8میلی متر بیشترین بارش را در استان داشته است و بعد از آن گواور و کرند غرب با 119 میلی متر بارش و هلشی و جوانرود پر بارش ترین نقاط استان  به ثبت رسیدند.

 

انتهای پیام/ز

 

پاوه بیشترین بارش باران را به ثبت رساند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.