تخریب ساخت و ساز‌های غیر قانونی در حریم شهر تاریخی بیشاپور

ساخت و ساز‌های غیرقانونی در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری نقوش برجسته تنگ چوگان شهر تاریخی بیشاپور تخریب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا معینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: در حالی که پرونده در خواست برای ثبت جهانی شهر تاریخی بیشاپور به یونسکو ارسال شده است، برخی افراد سودجو در حریم این اثر تاریخی اقدام به ساخت و ساز‌های غیر قانونی کرده بودند.

وی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های قضایی این ساخت و ساز‌ها تخریب شد، افزود: با توجه به ارزش این اثر تاریخی و حساسیت موضوع ثبت جهانی اثر، خواستاریم با خاطی یا خاطیان برخورد قانونی شود تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

معینی با اشاره به اینکه شهر تاریخی بیشاپور بیست و چهارمین اثر تاریخی ایران است که سال ۱۳۱۰ در فهرست ملی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: حریم این شهر تاریخی سال ۱۳۷۷ به تصویب رسیده است.

شهر ساسانی بیشاپور در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب شهرستان کازرون قرار دارد و تاریخ ساخت آن به دوره شاهپور اول پادشاه ساسانی یعنی سال‌های ۲۴۱ تا ۲۷۶ میلادی بر می‌گردد.

علاوه بر شهر بیشاپور، آثار قلعه دختر و قلعه پسر و نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور نیز از دیگر آثار دوره ساسانی در این محدوده است.
انتهای پیام/ر

ساخت و ساز‌های غیر قانونی در حریم شهر تاریخی بیشاپور تخریب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار