فریادشیران: کی روش بازیکنان را برای انتقاد به لباس ها کوک می کرد/ پسر عموی تاج فوتبالیست بود، خودش سابقه ای ندارد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران نسبت به رفتارهای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال واکنش نشان داد.

فریادشیران: کی روش تا بیخ دندان مسئولان فدراسیون‌ را شمرده استنادر فریادشیران در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره حضور مداوم کارلوس کی روش در همایش یک بانک خصوصی به جای اینکه او در آستانه رقابت های لیگ برتر با رفتن به ورزشگاه ها دیدارهای لیگ برتر را پیگیری کند، بیان کرد: حرف های افرادی مانند علی کریمی و محمد مایلی کهن درباره وضعیت کلی فوتبال ایران آینده نگرانه و همراه با نکته بینی است و شک نکنید اظهارات آن ها درمورد کی روش درست است. سرمربی تیم ملی بارها به ارکان مختلف فوتبال ایران توهین کرده است و همانگونه که علی کریمی گفت مهدی تاج چند بازی با توپ پر می خواست او را اخراج کند اما نزدیک بود کی روش رفتاری انجام دهد که خود تاج اخراج شود.

کی روش بیزینس منی است که تا بیخ دندان مدیران فدراسیون را شمرده است.

او ادامه داد: اقدام های کی روش سبب شد علیرضا اسدی، تنها آدم فوتبالی فدراسیون فوتبال از سمتش برکنار شود.کی روش، فردی حرفه ای و بیزینس منی درجه یک است که تا بیخ دندان مسئولان فوتبال ایران را شمرده است. او هر بار بخواهد خیلی راحت به مدیران فدراسیون حمله و بی احترامی می کند.

کی روش در بازی های لیگ برتر چرت می زند اما در همایش بانک سخنرانی می کند

فریادشیران با اشاره به حمایت بدون منطق برخی رسانه ها از کارلوس کی روش،گفت: جباری و کریمی مانند مایلی کهن حرف دل مردم را می زنند اما برخی رسانه های حامی کی روش اجازه نمی دهند اظهارات آن ها بازتاب خوبی داشته باشد. سرمربی تیم ملی از ابتدای حضورش در ایران یک بار هم برای تماشای بازی های لیگ برتر به مشهد نرفته بود. زمانیکه هم برای تماشای بازی استقلال و راه آهن به ورزشگاه آزادی رفت، مشغول چرت زدن شد اما خیلی راحت در همایش یک بانک در مشهد شرکت می کند. این کار به جز کسب منافع مالی برای کی روش چه سودی به حال فوتبال ایران دارد؟

تا وقتی کی روش فکر حضور روی بیلبوردهای تبلیغاتی باشد تیم ملی یک درصد هم شانس موفقیت در جام جهانی ندارد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درمورد ارزیابی اش از عملکرد ملی پوشان کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: با تفکرات کنونی کی روش و اینکه او به جای اختصاص دادن تمام وقتش به تیم ملی، مدام فکر تبلیغات است تیم ملی یک درصد هم شانس موفقیت را در جام جهانی ندارد. مراکش قهرمان آفریقا است و فکر می کنیم این تیم ضعیف است. کی روش برای اینکه نشان دهد تمرکزش روی تیم ملی است پس از هر بازی لیگ برتر بازیکنان ملی پوش لیگ برتری را به اجبار به تمرین ریکاوری می آورد اما آیا می تواند یک ثانیه درباره لژیونرها هم چنین کاری انجام دهد؟ فکر کی روش حضور در پیست اسکی و رفتن روی بیلبوردهای تبلیغاتی است‌. تنها دلیل این موضوع هم وضعیت فدراسیون فوتبال است. تمام مسئولان فدراسیون در اختیار کی روش هستند و کسی جرأت نمی کند از او توضیح بخواهد.

سرمربی تیم ملی بازیکنان را برای انتقاد به لباس ها کوک می کرد

فریادشیران ادامه داد: من سابقه دبیری فدراسیون تیر اندازی با کمان و پینگ پنگ و همچنین نایب رئیسی فدراسیون هندبال را دارم و سفرهای زیادی با این تیم ها رفته ام. خوب می دانم که اگر به صورت مثال یک تیم ۱۲ نفره بخواهد به توکیو یا هر جای دیگری سفر کند به راحتی می تواند ۲۰ درصد برای خرید بلیت هواپیما تخفیف بگیرد. از طرفی برای اجاره یک کمپ هم می توان از تخفیف های ویژه ای بهره برد. بنابراین اگر کی روش ‌و گروهش برای اعزام یک تیم ۴۰ نفره پول کامل بگیرند شک نکنید پای دلالی در میان است. چرا در سال های پیش هیچ بازیکنی به کیفیت پیراهن های تیم ملی اعتراض نمی کرد اما در سال های اخیر کی روش مدام بازیکنان را برای انتقاد به لباس ها کوک می کند.

اهالی فوتبال آرزوی حضور مدیری مانند صفایی فراهانی در فدراسیون را دارند

فریادشیران ادامه داد: یادم می آید تومیسلاو ایویچ زمانیکه به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران انتخاب شد، جزء مربیان تاثیرگذار فوتبال دنیا بود و نمی توان از تاثیر او در تیم ما هم بی تفاوت گذشت اما همین مربی بزرگ در آستانه جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با تصمیم درست محسن صفایی فراهانی، جای خود را به جلال طالبی داد. هرچند طالبی جزء بزرگان فوتبال ماست اما او با توجه به دوری ۲۰ ساله اش از کشور و اقامت در آمریکا شناخت خاصی از شرایط آن زمان تیم ملی نداشت. با این حال طالبی توانست بهترین نتایج تاریخ را در جام جهانی کسب کند. به همین دلیل اکنون فوتبالی ها آرزو می کنند فردی مانند صفایی فراهانی رئیس فدراسیون باشد.نمی دانم‌ با این رفتارهای کی روش چرا از نبودن او در تیم ملی می ترسیم.

تساوی مقابل مراکش بهترین نتیجه ایست که تیم ملی می تواند در جام جهانی کسب کند

او افزود: بهترین نتیجه ای که در روسیه می توانیم بگیریم، یک تساوی مقابل مراکش است که آن هم تنها با دفاع اتوبوسی میسر می شود. باور کنید هیچ شانسی برای موفقیت نداریم. اگر من جای تاج بودم کی روش را برکنار و فردی مانند علی کریمی را انتخاب می کردم چراکه او هم می تواند نتایج این مربی پرتغالی را کسب کند. در دور قبل ایران مقابل بوسنی، ضعیف ترین تیم‌ گروهش ۳ بر یک شکست خورد، چراکه مجبور بودیم در آن‌بازی از لاک دفاعی بیرون بیاییم و در این شرایط کی روش چیزی برای ارائه نداشت‌.

لزومی ندارد بیلبوردهای تبلیغاتی فردی که به ایرانی ها توهین می کند در خیابان ها نصب شود

فریادشیران با اشاره به برخورد کی روش با مربیان ایرانی گفت: از رئیس جمهور می خواهم از حمایت های ظاهری نسبت به کی روش و حامیانش دست بردارد و در فدراسیون تغییر و تحول بدهد. ضرب المثل "شاعری وام گرفت، شعرش آرام گرفت" را حتما شنیده اید. با این وجود افرادی مانند کریمی، مایلی کهن و من اگر وام بگیرند هم دست از انتقاد برنمی دارند. چرا کی روش باید سخنران سمینار موفقیت باشد. آدم های بسیار موفق تر از کی روش با ۲ تا ۳ هزار دلار در سمینارهای کشورمان حضور می یابند. چه لزومی وجود دارد در خیابان ها بیلبوردهای تبلیغاتی فردی نصب شود که به ما بی احترامی می کند. آیا مجید صالح، امید نمازی، علی کریمی، جواد نکونام، افشین پیروانی، مهرداد خانبان، هوشنگ مقدس، عباس ترابیان، خسرو والی زاده، مهدی محمد نبی همه بد بودند و تنها دوستان کی روش خوب هستند؟

اگر کی روش یک روز برای برگزاری کلاس مربیگری به خوزستان برود، ابروهایم‌ را می تراشم!

او افزود: هرچند احترام زیادی برای مارکار آقاجانیان قائل هستم اما در این هفت سال کدام مربی ایرانی کنار کی روش آموزش دیده است که پس از جدایی او سرمربی تیم ملی شود؟ آیا جامعه قبول می کند آقاجانیان سرمربی تیم ملی باشد؟ باور کنید درصورتی که کی روش حاضر شود برای برگزاری کلاس یک روزه برای مربیان خوزستان به این استان سفر کند، ابروهایم را می تراشم.

مربی اسبق تیم ملی ایران درمورد انتقادهای علی کریمی به مسئولان فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش و عادل فردوسی پور گفت: علی کریمی بدون تردید جزء نوابغ فوتبال ما است و او هم مانند مایلی کهن و مجتی جباری نسبت به این فوتبال دغدغه دارد. اگر فوتبال نباشد برای امثال ما اتفاقی نمی افتد اما برخی آقایان به هر قیمتی می خواهند در فوتبال بمانند.

دولت از باشگاه ها حمایت نکند تمام آن ها ورشکست می شوند

فریادشیران تصریح کرد: طبق اعلام مهدی تاج، من و مایلی کهن معاند و دشمن هستیم و برهمین اساس باید اعدام شویم. احتمال دارد علی کریمی هم به دسته ما اضافه شود. او احتیاجی به پول فوتبال ندارد و همانگونه که دیدید امروز (جمعه) به مالک باشگاه سپیدرود گفت می تواند او را از سرمربیگری این تیم بردارد اما از پیگیری فسادهای فوتبال دست نمی کشد. اینگونه افراد باید از سوی جامعه و اهالی فوتبال حمایت شوند. کدام موضوع در فوتبال ایران درست پیش می رود که نسبت به وضعیت آن بی تفاوت باشیم. شک نکنید اگر دولت و وزارت خانه ها از باشگاه ها حمایت نکنند با شرایطی که وجود دارد،‌تمام‌ آن ها ورشکست می شوند.

پسر عموی تاج فوتبالیست بود اما خودش سابقه ای ندارد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به جریان سازی امثال علی کریمی در فوتبال ایران اظهار داشت: باید غیر فوتبالی هایی مانند تاج، کفاشیان، ساکت و اسلامیان که با لابیگری وارد فوتبال شده اند از این رشته بروند چراکه هیچ سابقه ای در فوتبال ندارند.

مهدی تاج می گوید من فوتبالیست بوده ام اما همشهریانش می دانند که رضا تاج، پسر عموی رئیس فدراسیون، فوتبالیست بوده است و تا جایی که من می دانم هیچ تمایلی هم برای برقراری ارتباط با مهدی تاج ندارد. علی کریمی هم مانند مایلی کهن بدون اینکه منافع خودش را در نظر بگیرد، دنبال دادخواهی در فوتبال است. باید به آدم هایی که خلاف جریان آب شنا می کنند، بگوییم درود به شرفتان. برخی فکر نکنند من به این دلیل از مایلی کهن حمایت می کنم که از لحاظ مالی آویزان او هستم، بلکه باید قدر افرادی که دنبال اصلاح جامعه و رسیدن مردم به حق و حقوقشان هستند، بدانیم.

او ادامه داد: هرچند خودم عضو کانون مربیان فوتبال ایران هستم اما اعتقاد دارم این کانون خنثی است. مربیان، داوران و بازیکنان فوتبال ایران تشکیلات مناسبی برای احقاق حق خود ندارند و هیچکس اجازه نمی دهد آن ها به درستی حرفشان را بزنند.

عادل می خواست کریمی را روبه روی مردم قرار دهد اما اشتباه استراتژیکی انجام داد

فریادشیران درمورد سکوت عادل فردوسی پور نسبت به اقدام های اخیر کی روش گفت: هرچند عادل بسیاری از مواقع دست به روشن گری زده است اما در ماه های اخیر نسبت به بسیاری از موارد سکوت کرده است. در واقع او صبر کرده است فساد اتفاق بیفتد و سپس درباره آن حرف بزند. در این میان برخی به فردوسی پور فشار می آورند که سکوت کند. علی کریمی حق دارد فریاد بزند اما فردوسی پور که می خواست مردم را مقابل چنین شخصیتی قرار دهد، اشتباه استراتژیکی انجام داد. با توجه به نتایج تیم ملی فوتبال در جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶، محمد مایلی کهن محبوب ترین چهره ورزشی ایران بود که برخی سعی کردند چهره او را خراب کنند. به نظر من فردوسی پور هم می خواست چهره کریمی را خراب کند اما با این اقدام‌ او محبوب تر شد.

تورک جایگاه ویژه ای در دستگاه قضا دارد، اما بسیاری از احکامش در فوتبال اجرا نمی شود

او ادامه داد: متاسفانه عادل به تازگی بحثی مانند جادوگری را مطرح می کند، بدون اینکه پیگیری های لازم‌ نسبت به نتیجه رسیدن آن را انجام دهد. باید ساختار فوتبال ایران تغییر کند و فوتبالی های سالم، باسواد و باشخصیت بر مسند کار بیایند.
فساد تمام فوتبال ایران را گرفته است اما نمی دانم چگونه بسیاری از احکام فردی مانند مرتضی تورک که جایگاه ویژه ای در دستگاه قضائی کشور دارد در فوتبال ایران اجرا نمی شود. رئیس فدراسیون فوتبال دنبال پنهان کردن تخلفات است و در این میان تورک هم به او کمک می کند.

مربی سابق تیم های سایپا تهران و فولاد خوزستان اظهار داشت: باید تخلفاتی مانند تبانی، دوپینگ، زد و بندهای مالی، فحاشی به ناموس مردم در ورزشگاه ها، پشت پرده مدارس فوتبال به شکل ویژه ای رصد شود. از رئیس جمهور انتظار دارم به وعده هایش مبنی بر تغییر و اصلاح ورزش و فوتبال عمل کند. چه دلیلی وجود دارد تا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از علی کریمی شکایت کند؟ مهدی تاج بارها از افراد مختلف در نهادهای قضائی شکایت کرده است و اکنون هم مسئولان ستاد امر به معروف اصفهان، به دلیل انتقاد علی کریمی از هم شهری خود از این نخبه فوتبال ایران شکایت کرده اند.

عملکرد باند اصفهانی فدراسیون خوب بود، کسی به عملکرد آن ها اعتراض نمی کرد

او تصریح کرد: اگر تاج، کفاشیان، اسلامیان و ساکت به عنوان مدیران اصفهانی فدراسیون فوتبال مانند محمود یاوری، محمد یاوری، رسول کربکندی، علیرضا رحیمی، تابش در این رشته تخصص داشتند هیچ ایرادی به قومیت آن ها مطرح نمی شد. البته تمام آن ها به من احترام می گذارند اما احتیاجی به این امر ندارم و تنها می خواهم مدیران فدراسیون عملکرد خوبی داشته باشند. اگر اقدامات آن ها خوب بود، هیچ وقت صدای اعتراض اهالی فوتبال بلند نمی شد.

تا کِی قرار است اهالی فوتبال خویشتندار باشند؟

او در مورد اینکه بهتر نیست افرادی مانند علی کریمی تا حدی خویشتن دار باشند، اظهار داشت: تا کِی قرار است اهالی فوتبال خویشتندار باشند. به هر حال باید به داد این رشته رسید. فوتبال جزء تفریحات سالم مردم ما است و باید آن را سلامت نگه داشت. سوء مدیریت ها سبب شده است پرخاشگری در فوتبال به اوج برسد. هرچند بعید می دانم مسئولان فدراسیون بتوانند سرمربی تیم ملی را کنترل کنند اما باید چارچوبی برای کی روش در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
حرف الکی زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
شما بهتراست بفکر تیمهایی باشید که با همکاری مایلی کهن به ته جدول لیگهای فوتبال میفرستید باشید.
آخرین اخبار