اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: برنامه‌های ویژه استقبال از گردشگران نوروزی و آماده‌سازی فضای شهری برای استقبال از مسافران متناسب با هویت شهر اردبیل و سنت های ویژه نوروز اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حمید لطف‌اللهیان دیروز در جلسه بررسی مسائل سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری اردبیل اظهار داشت: طرحهایی که در آستانه سال جدید در سطح شهر اجرا می‌شود باید متناسب با هویت فرهنگی و گذشته شهر اردبیل باشد که در همین راستا باید با بهره‌گیری از برخی سنتها و آئینهای دیرین بتوان برنامه‌های ویژه استقبال از نوروز را هم‌سو با آنها اجرا کرد تا مقبولیت بیشتری برای گردشگران در منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سنتها و آدابها مختص اردبیل است و با اجرای این طرحها رسم و رسوم  گذشته اردبیل احیا خواهد شد، افزود: در طرحهای نوروزی در مراسمهای  استقبال از گردشگران باید تمرکز بر احیای هویت گذشته شهر باشد و در این زمینه ضرورت دارد تا طرحها و المانهای نصب شده در سطح شهر بیانگر گفتمانی از سنت اردبیل باشند تا در جذب گردشگران بیشتر به منطقه نیز بتوان گامی موثر برداشت.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در همین رابطه فراخوان نورپردازی و المانها انجام شده و این مهم اقدامی حائز اهمیت در زیباسازی شهر می‌باشد.

لطف‌اللهیان افزود: برنامه‌هایی از جمله استقبال از فصل بهار، کاشت گلهای بهاری، نصب المانهای اختصاصی نوروز،  پیشنهاد محلهای برگزاری سفره هفت‌سین  و نورپردازیها و پذیرایی از میهمانان نوروزی باید به صورت ویژه از امروز آغاز شده و در دستور کار نهادهای فرهنگی و گردشگری شهرداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر قدمت تاریخی شهر اردبیل و هویت فاخر آن گفت: ویژه‌برنامه‌هایی در نوروز هر سال در اردبیل اجرا می‌شود که مختص فرهنگ و سنن این منطقه می‌باشد که تکم‌گردانی و نواوستی از جمله این برنامه‌هاست که همه‌ساله رضایت خاطر گردشگران را نیز به دنبال داشته است و امسال نیز تلاش برای برگزاری هرچه بهتر و گسترده‌تر این دو آئین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

تکم گردانی و نواوستی ویژه برنامه های مختص اردبیل است

 

برچسب ها: نوروز ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.