سرلشکر موسوی در همایش الگوی مطلوب فرماندهی؛

نباید در راه دشمن قدم بگذاریم، بلکه باید با شدت با آن مقابله کنیم

فرمانده کل ارتش گفت: فرماندهان مطلوب باید در فضای مجازی و حقیقی، توانایی فرماندهی یگان‌های منعطف را داشته باشند.

نباید در راه دشمن قدم بگذاریم، بلکه باید با شدت با آن مقابله کنیمبه گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش الگوی مطلوب فرماندهی نظامی در چشم انداز نوین اسلامی که صبح امروز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم و فنون هوايی شهيد ستاری برگزار شد، گفت: وقتی فردی قرار است فرماندهی سازمانی را به عهده بگیرد، واضح است که اول باید تخصص داشته و در مرحله بعدی معنویت محور باشد و همه چیز را از آن خدا بداند.

موسوی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در بین همه نظریه پردازان نظامی صاحب تفکر و ایده هستند، افزود: یکی از ویژگی‌های مد نظر حضرت آقا اخلاق مداری فرمانده است و ایشان داشتن دین و اخلاق را معیاری تعیین کننده می‌دانند.

وی با تاکید بر معنویت محور بودن ارتش، گفت: ویژگی بعدی مدنظر رهبری انقلابی بودن و پایبندی به مبانی ارزش‌های انقلاب اسلامی تا آخر و تسلیم نشدن در برابر فشارهای دشمنان است.

فرمانده ارتش تصریح کرد: انقلابی کسی است که هیچکدام از فشارهای دشمنان او را ناامید و سست نکند.

موسوی خاطرنشان کرد: پایبندی به استقلال کشور در همه حوزه ها از ویژگی های انقلابی بودن است و حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از او، شاخصه دیگر مدنظر رهبری برای فرمانده مطلوب است.

وی ادامه داد: ما نباید در راه دشمن قدم بگذاریم و باید با شدت با آن مقابله کنیم.

فرمانده ارتش گفت: بعد از انتصاب بنده به فرماندهی، چند بار سخنرانی کردم و بعد به من گزارش دادن که منافقین در آمریکا علیه ارتش جمهوری اسلامی تظاهرات کردند و گفتند این آمده تا ارتش ملی را به ارتش انقلابی تبدیل کند.

موسوی اضافه کرد: من همانجا خدا را شکر کردم و فهمیدم که در راه درست قدم گذاشتیم و با قدرت این راه را ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تقوای سیاسی و پرهیز از لغزش و بصیرت و دشمن شناسی از دیگر معیارهای فرمانده مطلوب است.

موسوی افزود: اخیرا مرکز مطالعات راهبردی ارتش مجموعه بسیار خوبی را از ویژگی های فرماندهی مطلوب از نظر رهبری تهیه کرده و به تایید ایشان رسیده است.

فرمانده کل ارتش گفت: روندشناسی و رویکردشناسی کلید موفقیت فرماندهان است و ما باید ویژگی های آینده را بررسی کنیم و بدانیم.

موسوی تصریح کرد: در دنیای آینده و فضای مجازی که جنگ پر شدتی نسبت به فضای حقیقی خواهد داشت، یگان‌های منعطف جوابگو خواهند بود.

وی اظهار کرد: فرمانده مطلوب آینده فرماندهی است که در فضای مجازی و حقیقی، توانایی فرماندهی و مدیریت بر یگان‌های منعطف داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار