تجهیز آمبولانس‌های اورژانس برای امدادرسانی در زمان بارش برف و کولاک

سخنگوی اورژانس‌ کشور گفت: همه پایگاه‌های اورژانس و ماشین‌های آمبولانس‌ از آمادگی کامل در زمان وقوع برف و کولاک برخوردار بودند.

خبرنگار: جنیدی/رسانه ملی مسئولیت‌ بزرگ اطلاع‌رسانی در زمان وقوع بحران‌ / مجهز شدن آمبولانس‌های اورژانس در زمان بارش برف و کولاکمجتبی خالد‌ی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر عبور یک موج سرما از کشور، رئیس اورژانس دستورالعملی‌ در تاریخ هشتم بهمن ماه 96 به تمام پایگاه‌های اورژانس کشور مبنی بر آمادگی کامل پایگاه‌های امدادی و مجهز بودن ماشین‌های آمبولانس صادر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ اورژانس زنان باردار و کودکان در اولویت‌ ویژه‌ برای پیگیری کارهای درمانی‌شان قرار دارند و  تمام ماشین‌های آمبولانس موظف‌ بودند که در معرض دید مسافران و عابران‌ مستقر شوند.

خالدی‌ با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر عبور یک موج سرما باید همه دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران قبل از شروع بارش برف و کولاک جلسه‌ای اضطراری‌ برگزار می‌کردند، عنوان کرد: رسانه‌ها مسئولیت بزرگی در اطلاع‌رسانی مسائل در زمان بحران‌ها دارند و به نظرم‌ باید با دعوت مسئولان مدیریت بحران کار پاسخگویی به هموطنان انجام می‌گرفت.

وی اظهار کرد: مدیریت بحران دارای 4 فاز پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی پاسخ و بازتوانی است و باید زمینه برای پاسخگویی بهتر مسئولان به مردم در خصوص عملکرد سازمان مربوطه‌ به وسیله رسانه‌های عمومی ایجاد می شد.

خالدی‌ یادآور شد: با همکاری رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار‌ اطلاعات مردم در زمان بحران افزایش و خسارت‌های مالی، جانی و مصدومیت‌ها کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار