سرداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختصاص ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار در کشور

یک مقم مسئول گفت: امسال ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل‌ها برای مقابله با گرد و غبار اختصاص یافته است.

اختصاص 195 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبارفرهاد سرداری مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت اعتبارات مقابله با گرد و غبار اظهار کرد: امسال 159 میلیارد تومان اعتبار  از صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل ها برای مقابله با گرد و غبار اختصاص یافته است.

وی افزود: از محل 159 میلیارد تومان اعتبار مقابله با گرد و غبار؛ در سطحی معادل 11 هزار و 153 هکتار مالچ پاشی،5 هزار هکتار مراقبت آبیاری، 16 هزار و 500 هکتار نهال کاری و 6 هزار و 300 هکتار مدیریت روان آب صورت گرفته است.

سرداری ادامه داد: براساس بند (ه) ماده یک قانون بودجه  قرار شده است تا رقمی معادل 390 میلیارد تومان مالچ در اختیار سازمان جنگل ها قرار گیرد که با توجه به نوسان قیمت مالچ در بورس، مابه التفاوت آن به این سازمان پرداخت  خواهد شد.

طبق گفته این مقام مسئول اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان به تملک بخش بیابان اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها با اشاره به تاثیر اقدامات اجرا شده از قبیل مالچ پاشی و نهال کاری در کنترل گرد و غبار تصریح کرد: زمانیکه یک سطح مالچ پاشی می شود به صورت 100 درصد گرد و غبار از آن بلند نمی شود اما در بحث نهال در سال های ابتدایی 20 تا 25 درصد میزان گرد و غبار کاهش می یابد که در سال های آتی با رشد درختان حدود 80 درصد از میزان گرد و غبار کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

مالچ پاشی و نهال کاری دو پروژه شاخص برای مقابله با گرد و غبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
خیلی خوب
آخرین اخبار