ابیات بر فراز قله، اما داستان در میانه راه

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان گفت: رونق شعر هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود، اما در بخش داستان اصفهان نیاز به کار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین خالقی‌پور در خصوص جایگاه هنر ادبیات استان اصفهان اظهار کرد: ادبیات استان اصفهان بیشتر بر محوریت شعر است و شعرای قوی در قید حیات امثال شهریار دوم ایران استاد خسرو احتشامی، عباس شاه‌زیدی متخلص به خروش، علی فردوسی، مهدی جهان‌دار و ... در اصفهان داریم و اغنای شعری اصفهان از هر لحاظ خوب است.

وی افزود: با این‌که از وجود برخی داستان نویسان مثل نجمه تدین، فاطمه قائدی و مهدی با تقوا در اصفهان بهره‌مندیم اما در بخش داستان اصفهان نیاز به کار دارد و حوزه هنری نیز در 2 سال اخیر در بخش داستان فعالیت بیشتری آغاز کرده است، البته این در کنار فعالیت‌هایی است که در بخش شعر مثل جلسات شب شعر و آموزش شعر و ... انجام می‌دهد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان گفت: در راستای فعالیت‌های انجام شده در حوزه داستان در طی 2 سال اخیر، 2 جلد کتاب داستان کوتاه آماده شده است و از بهمن امسال نیز رمان‌نویسی را آغاز خواهیم کرد.

وی در خصوص گرایش به هنر ادبیات در استان اصفهان ابراز داشت: رونق شعر هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود چرا که عوام مردم با شعر انس بیشتری می‌گیرند، از طرفی مردم علاقه بیشتری به شعر دارند و ارتباط مخاطبان با شعر بیشتر برقرار می‌شود و همیشه قوی‌تر از داستان به پیش رفته است.

خالقی‌پور بیان داشت: در رابطه با ابعاد مختلف موضوع داستان چه در داستان کوتاه، چه داستان بلند، چه رمان و... باید فرهنگ‌سازی انجام شود و طبع مردم را به سمت داستان خوانی سوق دهیم، اما در کل می‌توان گفت وضعیت داستان‌خوانی هم در سال‌های اخیر بهتر شده و رویکرد مردم به این حوزه در حال بهبود است.

وی عنوان کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی در زمینه داستان خوانی بیشتر شود و سطح مطالعات مردم به سمت داستان خوانی بیشتر شود تا علاقه‌مندان به این زمینه هنری نیز بیشتر شوند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت ارشاد ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.