فعالیت بیش از ۲ هزار هکتار گلخانه در کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از فعالیت ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار کشت گلخانه امسال در کشور خبر داد.

اجرای  بیش از ۲ هزار  هکتار گلخانه در کشور به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد علی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: به منظور کاهش مصرف در بخش های مختلف کشاورزی دولت امسال علاوه بر این توسعه های کشت گلخانه ای بازسازی۳۷۰ هکتار از گلخانه های کشور را در دستور کارخود قرار داده است .
وی از پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان برای خرید ادوات و دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی خبر داد و افزود: خوشبختانه تولیدات محصولات کشاورزی در کشور از ۳۲ میلیون تن در سال به ۵۰ میلیون تن در سال رسیده است.

وی ادامه داد: ظرفیت سردخانه ها  نیز برای نگهداری این تولیدات از از ۹۴۰ هزار تن به یک میلیون ۵۰۰ هزار تن رسیده است.
طهماسبی به پرداخت تسهیلات بدون هیچ محدودیتی برای طرح های آبیاری تحت فشار و کاهش مصرف در بخش های مختلف کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما برای پرداخت تسهیلات در این بخش ۸۵ درصد هزینه را از طرف دولت پرداخت می کنیم  که برای همه زمین های کشاورزی قابل اجراست.
وی بر استفاده و بهره برداری بیشتر زمین های کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید میزان میانگین تولید در واحد سطح و میزان کشت نهال در مساحت ها را افزایش دهیم.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از دغدغه اصلی کشاورزی در حوزه تامین آب و اقتصاد مقاومتی سخن گفت و خواستار اجرا نکردن شخم زدن در زمین های کشاورزی شد و اینکار را موجب فرسایش خاک دانست.

انتهای پیام /ا

 ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار کشت گلخانه در کشور انجام شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.