با همسر «مردم‌دار» چگونه برخورد کنیم؟

از قدیم گفته اند که مهمان با خودش صلح و صفا می آورد، البته این در صورتی خواهد بود که زن و شوهر در مورد کیفیت و کمیت مهمان داری با هم به توافق و تفاهم رسیده باشند.

با همسر خیلی «مردم‌دار» چه کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قدیم گفته اند که مهمان با خودش صلح و صفا می آورد، البته این در صورتی خواهد بود که زن و شوهر در مورد کیفیت و کمیت مهمان داری با هم به توافق و تفاهم رسیده باشند. که اگر اینطور نباشد، مهمان بیچاره بیشتر به یک کابوس شبیه می شود.

اگر می خواهید ازدواج کنید حتماً به درجه مردم دار بودن همسر آینده تان توجه کنید و در ادامه این مطلب می‌توانید مهم‌ترین توصیه هایی که باید قبل از ازدواج با شریک زندگی تان درباره آن‌ها صحبت کنید را در این مطلب مشاهده  کنید:

1. قبل از اینکه ازدواج کنید، تفاوت های شخصیتی را جدی بگیرید.
به میزان تناسب برون گرایی و درون گرایی خود و همسر آینده تان توجه ویژه داشته باشید.

2.مرز بین مردم داری و وابستگی به جمع را برای خودتان روشن کنید.
مهمان دعوت کردن و در میان جمع بودن خوب است ولی اگر وضعیت طوری است که بدون حضور دیگران، به اصطلاح به شما خوش نمی گذرد و یا به ندرت پیش می آید که دست همسر و فرزندانتان را بگیرید و خودتان خانوادگی به پارک یا سفر بروید، بد نیست که به احتمال وابسته بودنتان به جمع هم فکر کنید!

3. توان مردم داری همسرتان را هم در نظر بگیرید.
شاید بگویید که الا ن مثل قدیم نیست و گذشت آن زمانی که شوهرها بدون مشورت با همسرشان مهمان دعوت می کردند یا برنامه ای برای دور همی می چیدند. اما اگر سری به دفترهای طلاق بزنید می بینید که اوضاع اینجورها هم نیست. همین چند ماه قبل بود که زوج جوانی به دلیل اینکه شوهر مثل حمید قصه ما خیلی مردم دار بود از هم طلاق گرفتند. همینطور کم نیست تعداد خانم های میانسالی که با وجود سال ها زندگی مشترک به دلایلی مانند فرسودگی روانی و یا احساس نادیده گرفته شدن توسط شوهر که تماماً ناشی از میل افراطی آقا به برگزاری مهمانی های مختلف بوده است، خواهان طلاق می شوند. پس اگر دوز مردم داری تان با همسرتان هماهنگ نیست، بهتر است تا کار به جاهای باریک نکشیده است، وارد گود شوید و نظرات و انتظارات همسرتان را لحاظ کنید.

4.برای همسرتان وقت بگذارید.
در جمع بودن خوب است البته به شرطی که باعث نشود برنامه خلوت شما و همسرتان به هم بخورد. برای خانم ها نیاز به دو گوش شنوا مانند نیاز به هوا است. پس در هر شرایطی که قرار دارید حتماً ساعتی را در هفته به صحبت کردن با همسرتان اختصاص بدهید؛ البته صحبت کردن واقعی نه حرف زدن از پوسیدگی لوله های آب یا نداشتن گوشت و مرغ!


بیشتر بخوانید: مولتی ویتامینی که زندگی زناشویی‌تان را از این رو به آن رو می‌کند!


5.برای اوقات فراغت همسرتان ارزش قائل شوید.
اوقات فراغت به معنی اوقات بی مصرف نیست و هر کسی حق دارد ساعاتی در هفته را به کارهایی بپردازد که به آنها علاقمند است. ممکن است همسر شما برای مدتی (و یا مثل خانم فداکار قصه ما برای بیست و سه سال!!!) به خاطر شما و زندگی تان در برابر دور همی های نامتناسب با توان و شخصیتش دندان سر جگر بگذارد و به اصطلاح خودش، گذشت کند ولی بالأخره یک جایی از زندگی به زبان می آید و به خاطر این احساس که خودش را قربانی خواسته های شما کرده، انتقام سختی از شما می گیرد.

منبع: صراط نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار