در ادامه مخالفت دیپلمات‌های آمریکایی با سیاست‌های واشنگتن صورت می‌گیرد؛

استعفای کارشناس زبده تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا به علت مواضع ترامپ علیه برجام

یک دیپلمات باتجربه آمریکایی به علت مواضع دولت آمریکا در قبال برجام از سمتش در وزارت خارجه استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، یکی از باتجربه ترین مذاکره‌کننده‌های وزارت خارجه آمریکا روز جمعه استعفا داد. او تنها یکی از اعضای حرفه‌ای بدنه دستگاه دیپلماسی آمریکا است که اخیراً استعفا داده‌اند.

منابع آگاه به «فارین پالیسی» گفتند «جوشوآ بلک»، کارشناس تحریم‌ها و مبارزه با تروریسم آمریکا در سازمان ملل، به دلیل سرخوردگی از سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، از سمت خود استعفا داد.

مجله فارین پالیسی گزارش داد بلک با رویکرد دولت در قبال تعدادی از توافق‌های چند جانبه و نهادهای مختلف مخالف است. برخی از اقدامات دولت ترامپ که بحث برانگیز بوده و باعث سرخوردگی دیپلمات‌ها شده خروج این کشور از توافق آب و هوایی 2015 پاریس و رد کردن توافق هسته‌ای ایران است.

فارین پالیسی گزارش داد بلک -که در امضای توافق هسته ای ایران مشارکت داشته است- از اینکه دولت قصد دارد این توافق برجسته را بر هم بزند، ناراحت است.

هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد از اظهارنظر درباره گزارش فارین پالیسی امتناع کرد.

بر اساس گزارش اخیر شرکت «مک‌کلاچی»، 60 درصد دیپلمات‌های عالی‌رتبه آمریکا وزارت خارجه این کشور را ترک کرده‌اند و تعداد کسانی که خواستار پیوستن به این وزارت خانه بوده‌اند، کاهش یافته است. سفیر آمریکا در پاناما نیز هفته گذشته استعفا داد. استعفای این افراد در زمانی اتفاق افتاده که آمریکا با مسائل بین‌المللی زیادی مواجه شده است. تنشهای آمریکا با ایران و کره شمالی بالا گرفته است و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی باعث ایجاد ناآرامی‌های زیادی در خاورمیانه شده است.

انتهای پیام/

استعفای کارشناس زبده تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار