اعتراض ژاپن به حضور زیردریایی چین در جزایر تحت مناقشه

وزیر دفاع ژاپن حضور زیردریایی هسته‌ای چین در آب‌های تحت مناقشه را تاسف‌بار خواند.

اعتراض ژاپن به حضور زیردریایی چین در جزایر تحت مناقشهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر دفاع ژاپن روز دوشنبه به حضور زیردریای پیشرفته هسته‌ای چین در نزدیکی جزایر تحت مناقشه مورد ادعا از سوی دو کشور انتقاد کرد و گفت که این اقدام باعث افزایش تنش میان دو کشور شده است.

به گفته ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن، این زیردریایی که ژاپن آن را در دریای شرقی چین یافته است، 110 متر طول دارد، از نوع کلاس شانگ است و قادر به نفوذ به عمق بیشتر نسبت به مدل‌های قدیمی است. این زیردریایی همچنین مجهز به اژدرها و موشک های ضد کشتی است.

وزیر دفاع ژاپن در گفتگو با خبرنگاران گفت: عملیات یک زیردریایی در نزدیکی قلمرو کشور دیگر برخلاف هنجارها و قوانین بین المللی است.

در حالیکه کشتی های چینی اغلب در نزدیکی جزایر تحت مالکیت ژاپن در دریای شرقی چین گشت‌زنی می کنند، حضور یک زیردریایی مخفی تهدیدی بسیار جدی برای ژاپن محسوب می شود.

مقامات ژاپن نگران هستند که ممکن است چین به دنبال استقرار تجهیزات نظامی خود در آب‌های منتهی به غرب اقیانوس آرام باشد و از این طریق کنترل این کشور بر اطراف دریای جنوبی چین بیشتر خواهد شد.

این جزایر خالی از سکنه و تحت مناقشه در دریای شرقی چین، که تحت کنترل ژاپن هستند، در ژاپن با نام "سنکاکو" و درچین "دیائویو" شناخته می‌شوند.

انتقاد ژاپن از چین بعد از متعهد شدن این دو قدرت بزرگ اقتصادی آسیا برای بهبود روابط دو جانبه صورت گرفت.

یوشی هیدا سوگا، سخنگوی کابینه ژاپن هفته گذشته به حضور زیردریایی و دیگر کشتی‌های چین در نزدیکی جزایر تحت مناقشه اعتراض کرد و روز دوشنبه حضور سه کشتی گارد ساحلی چین در آبهای این کشور را " تاسف‌بار" خواند.

انتهای پیام

انتقاد ژاپن از حضور زیردریایی چین در آب‌های تحت مناقشه

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار