بروز پرخاشگری در کودکان و علل آن +فیلم

برای اصلاح پرخاشگری کودکان به صبر وحوصله والدین نیاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،بروز پرخاشگری در کودکان و علل آن +فیلمخیاط کارشناس روانشناسی کودکان میگوید: صبر و حوصله ی کم ،مشغله ی فکری زیاد،آگاهی کم خانواده ها و تولد فرزند جدید اغلب از عوامل بروز پرخاشگری در کودکان است. در تربیت بچه‌ها نقش خانواده بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: کیفیت رفتار والدین با یکدیگر و با دیگر اعضای خانواده، چگونگی برخورد آنها با نیازهای کودک و اطلاع از جنبه‌های مختلف رشد کودک بسیار مهم و حائز اهمیت است.

خانم حقیقی یکی از مراجعه کنندگان به مرکز روانشناسی بود وی اعلام کرد فرزند 5 ساله اش مانی از موقعی که فرزند دومشان به دنیا آمده رفتارهایش تغییر کرده و به سوی پرخاشگری،  بهانه گیری و تندخویی رفته است.

خیاط در جواب مراجعه کننده گفت: به طور کلی خشونت و پرخاشگری بیشتر عامل بیرونی دارد و فقط در موارد خاص به علل درونی مربوط می شود. والدین در درجه اول، بایستی محرک های محیطی را که باعث تحریک خشم و ایجاد خشونت در فرزندشان می شود شناسایی کنند و سپس برای رفع آن به کمک روانشناس و متخصص اقدام کنند.

اما همه بچه ها هم رفتارهای پرخاشگرانه ندارند آقای محمودی در این زمینه گفت: خداوند به تازگی فرزند دختری به آنها هدیه داده که عضو جدید خانواده با پذیرش خوب فرزند مواجه شده است و مشکلی از این بابت ندارند.

روانشناسان  معتقدند خانه، مدرسه یا مهد مکمل هم در اصلاح تربیت بچه ها هستند وباید تعامل و همکاری آنها به ویژه در سنین پایین از لحاظ رفتار وکردار،رسیدگی بیشتری شود در این صورت جامعه با مشکلات کمتری از لحاظ روابط اجتماعی مواجه خواهد بود.

 انتهای پیام/ه

عوامل بروز پرخاشگری در کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.