معاون اتوبوسرانی و پایانه های مسافربری شهردار همدان خبر داد:

نوسازی اتوبوس های بخش خصوصی در سال آینده

معاون اتوبوسرانی و پایانه های مسافربری شهرداری همدان از اجرای طرح نوسازی اتوبوس های بخش خصوصی به منظور ساماندهی حمل و نقل عمومی در سال آینده خبر داد.

نوسازی اتوبوس های بخش خصوصی در سال آینده  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پوروخشوری با اشاره به پیگیری نوسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی، اظهار کرد: طرح نوسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی را در شورا مطرح کرده‌ایم که اگر موافقت شود، سال آینده آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از آنجا که بخش خصوصی توان خرید اتوبوس‌هایی با مبلغ 600 میلیون تا یک‌میلیارد تومان را ندارد، از این پس سیاست ما بر این است خریداری و ورود اتوبوس در حوزه دولتی نباشد و در جای دیگری اقداماتی انجام دهیم.

معاون اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری شهردار همدان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تمام خدمات را واگذار کنیم، افزود:‌ برخی از مردم نسبت به خدمات بخش خصوصی گلایه‌مند هستند و می‌گویند نگاه ما بر خطوط دولتی و برخی از اتوبوس‌ها و مناطق خاص است در صورتی که اینطور نیست؛ چراکه از قبل برخی از خطوط به بخش خصوصی واگذار شده و اگر اکنون بخواهیم کاری انجام دهیم با توجه به اینکه یارانه‌های دولتی نیز حذف شده دیگر امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه باید از توان شهرداری برای نوسازی ناوگان بخش خصوصی بهره بگیریم که با این کار بیش از 90 درصد نارضایتی‌ها برطرف خواهد شد، گفت: این طرح چند سال طول می‌کشد؛ چراکه 103 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در شهر فعال است که تقریباً 60 تا 70 دستگاه مشکلاتی را دارند.

پوروخشوری با بیان اینکه بقیه اتوبوس‌ها مدل‌های 86 به بالا بوده و از شرایط خوبی برخوردار هستند، افزود:‌ اگر این اتفاق رخ دهد ناوگان‌های بخش خصوصی در دو یا سه سال آینده نوسازی خواهند شد.

معاون اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری شهردار همدان با بیان اینکه انتقال کار به بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل نیز اتفاق خواهد افتاد، افزود:‌ در حال حاضر بهره‌ای حاصل نمی‌شود و در حوزه حمل و نقل عمومی قیمت تمام شده سفر از مردم دریافت نمی‌شود، برای نمونه در سال 96 قیمت یک سفر طبق کارشناسی یک هزار تومان برآورد شده اما ما مکلفیم یک سوم آن را از مردم دریافت کنیم تا آنها را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب نماییم.

وی با اشاره به اینکه همیشه در حوزه درآمدی عقب‌تر از ارائه خدمات هستیم، گفت: اگر ارائه خدمات را به همین شکل به بخش خصوصی واگذار کنیم قطعاً برای آنها هم مشکل ایجاد خواهد شد و به همین دلیل باید تسهیلاتی را در اختیار آنها گذاشت.

پوروخشوری با تأکید بر اینکه برای این منظور باید یارانه در اختیار بخش خصوصی قرار داد همچنان که در حال حاضر نیز به این امر توجه داریم، افزود: هر روز در خصوص سوخت‌گیری و پارکینگ برای پارک اتوبوس‌ها و نیز خدمات کارت الکترونیک و... به بخش خصوصی یارانه پرداخت می‌کنیم.

 وی با تأکید بر اینکه این یارانه‌ها باید پرداخت شود که اگر انجام نشود بخش خصوصی تمایلی به نوسازی ناوگان خود نخواهد داشت، گفت: حمایت مدیریت شهری همواره باید در حوزه بخش خصوصی باشد و ما نیز به کار آنها نظارت داشته باشیم که البته این امر باعث اشتغالزایی و انجام بهتر امور خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.