تحویل 950 هزار کارت ملی هوشمند

مدیرکل پست استان اصفهان از تحویل 950 هزار کارت ملی هوشمند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید سعید رجالی  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در پست استان اصفهان با هدف ارتقای کیفیت و اعتلای بیش از پیش رضایتمندی مردم پیشرفت فراوانی داشته است.

وی افزود: خدمات‌رسانی سریع‌تر مطمئن‌تر و سهل‌الوصول‌تر با توجه به نیاز مردم، توجه به بازار مشتریان و ارائه خدمات مشتری مدار و توسعه زیرساخت‌های فناوری از جمله اقدامات مدنظر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پست است.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: پست استان برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم و افزایش اقبال عمومی به سمت پست و انتخاب اول شدن تلاش می‌کند و این مسأله، افزایش بهره‌وری را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به ورود دو رقیب جدید به عرصه پست تصریح کرد: ورود دو اپراتور جدید علاوه بر ایجاد رقابتی سالم برای سازمان پست باعث هرچه بهتر انجام شدن خدمات پستی خواهد شد و حتی زمینه را برای فعالیت بهتر آن‌ها فراهم می‌کند.

رجالی اجرای قانون حقوق شهروندی را اولویت شرکت پست دانست و اذعان کرد: مفادی از قانون حقوق شهروندی که مربوط به اداره پست است، به منظور کسب رضایتمندی مردم و خدمات‌رسانی بهتر در اداره پست استان هرچه زودتر ساری و جاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی در پست حائز اهمیت بالایی است، بیان کرد: برای توجه به نیروی انسانی باانگیزه‌تر و توانمندتر اقداماتی شروع شده و در همین راستا تلاش کردیم تا از توانمندی بخش خصوصی دانش‌بنیان که خدمات سنتی و نیابتی نیز انجام می‌دهند، استفاده شود.

مدیرکل پست استان اصفهان از استانداردسازی فرآیندهای پستی خبر داد و گفت: ایجاد تحول در بخش توزیع از اهمیت بالایی برخوردار است که با توجه به کاهش مواد پستی، نحوه توزیع کالا و امانت‌داری نیازمند توجه بیشتری برای اصلاح، سالم‌سازی در فرآیند و چابک ساز در مبادلات است.

وی در ادامه به عملکرد 9 ماهه اخیر اداره پست و قراردادهای شاخص اشاره و اظهار داشت: در استان اصفهان 989 واحد پستی دولتی و خصوصی، ارائه‌دهنده خدمات پستی هستند که از این میان 53 درصد آن در روستاها انجام وظیفه می‌کنند.

رجالی تصریح کرد: استان اصفهان روزانه 37 هزار مرسوله دریافت و 48 هزار فقره صادر می‌کند و تا پایان آذر ماه امسال 10 میلیون مرسوله وارد و 13 میلیون به بیرون از استان یا کشور خارج شده که در این 23 میلیون مبادلات وصول و ایصال شاهد رشد مثبت 6 درصدی در این ترافیک است.

وی با اشاره به نظارت بر خریدهای اینترنتی خاطرنشان کرد: در این مدت 300 هزار خرید اینترنتی وجود داشته و 62 هزار فرقه آن صادر شده و در این زمینه 15 درصد رشد منفی هست که در حال آسیب‌شناسی علل عدم استفاده بخش خصوصی از پست هستیم.

مدیرکل پست استان اصفهان تأیید داشت: تکلیف اصلی پست در خرید و فروش‌های اینترنتی نظارت است که در بعد بین‌المللی نیز باید باشد.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه ثبت اسناد عنوان کرد: تاکنون امور مربوط به 154 هزار سند مالکیت انجام شده که از زمان اجرای این طرح در آذر 92 در استان امور در مجموع 804 هزار و 569 سند مالکیت انجام شده است.

رجالی درباره همکاری با اداره ثبت احوال استان اصفهان گفت: در نه ماهه اخیر 249 هزار و 867 فقره کارت در 61 ایستگاه ثبت نامی در 38 نقطه استان ثبت نام شده و 664 هزار و 569 کارت ملی هوشمند تحویل داده شده که این میزان از سال 93 تا کنون در کل به 959 هزار و 801 مورد ثبت نام و 958 هزار تحویل کارت بوده است.

وی اضافه کرد: 150 هزار فقره کارت ملی هوشمند نیز وجود دارد که مردم برای دریافت و تحویل آن‌ها مراجعه نکرده‌اند که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم است تا هرچه زودتر جهت دریافت کارت‌های خود اقدام کنند، همچنین با توجه به اینکه کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان سال 96 اعتبار داشته و 50 درصد از جامعه هدف استان کارت ملی هوشمند ندارند، اداره پست برای ارائه خدمات باجه‌های سیار ثبت نام اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل پست استان اصفهان در ادامه توضیح داد: اداره پست با سازمان‌های مختلف قرار دارد و به مخابرات، فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی و شهرداری، مرکز بهداشت، پزشکی قانونی، محیط‌زیست، دادگستری و شورای حل اختلاف ارائه خدمت می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز توزیع قبوض عوارض شهرداری اصفهان، هرگونه ابلاغیه و اخطاریه با همکاری اداره پست صورت می‌پذیرد.

رجالی با اشاره به سامانه‌های جی نف و سیمک اظهار کرد: برنامه به هنگام سازی موضوع جی نف در شهرهای اصفهان، کاشان و شاهین‌شهر در دستور کار قرار دارد و پروژه سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) از شهرستان اصفهان آغاز شده، اطلاعات موردنظر در سامانه مربوط به آن در حال بارگذاری است و آماده ارائه بحث‌های آموزشی برای دهیاران سطح شهرستان اصفهان است.

وی در گزارش 100 روزه خود به سه حوزه ارائه خدمات گسترده اشاره کرد و گفت: در بخش‌های دولت الکترونیک، هوشمندسازی و توسعه کسب و کار در این صد روز تلاش شده و سامانه‌های جی نف و سیمک، ارتقا شبکه سامانه هوشمند جامع رسیدگی به غرامات پستی، پوزهای موبایل سیار، هوشمند سازی پست، توسعه سرویس تجارت الکترونیک، توسعه سرویس اعتبارسنجی نشانی و... در حال انجام هستند و به زودی به مرحله عمل خواهند رسید.

مدیرکل پست استان اصفهان تأکید کرد: استان اصفهان از لحاظ کمی بعد از استان تهران و خراسان در جایگاه سوم و از لحاظ کیفی در رتبه دوم قرار دارد اما برای بازگشت به جایگاه اول تلاش خود را خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به‌ منظور کاهش برگشتی مرسولات پستی، به تازگی توزیع عصرگاهی آغاز شده و فعالیت واحدهای پست تا ساعات 16 افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.