شهرستان نهبندان،میزبان 600 گردشگر خارجی

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: امسال 600 گردشگر خارجی به خراسان جنوبی سفر و از بیابان لوت بازدید کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رضایی ملکوتی،مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: امسال 600 گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، آلبانی، فرانسه و سوئیس به خراسان جنوبی سفر و از بیابان لوت بازدید کردند.


وی با بیان اینکه 50 هزار گردشگر داخلی نیز با سفر به شهرستان نهبندان از بزرگترین بیایان ایران بازدید کردند،افزود: بازدید از نخلستان دهسلم، روستای دهسلم، پایگاه جهانی بیابان لوت و ریگ یلان از برنامه های گردشگران است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت تعداد اقامتگاه های بوم گردی میراث فرهنگی در دهسلم را 2 اقامتگاه ذکر کرد و گفت: هم اکنون برای تأمین امنیت گردشگران دو مسیر گردشگری جاده 35 کیلومتری دهسلم به ریگ یلان و مسیر حیدرآباد به ریگ ریلان ساماندهی شده است.

رضایی ملکوتی افزود: برای ارائه خدمات بهتر، کاهش خطرات احتمالی و استفاده از راهنمای گردشگر بهتر است گردشگران در قالب تورهای گردشگری به شهرستان سفر کنند.

وی وسعت بیابان لوت را بیش از 50 هزار کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: بزرگترین بیابان ایران، گرم ترین نقطه زمین، وجود بلندترین هرم های ماسه ای در آن و وجود بلندترین گلدان های صحرایی به طول 12 متر از ویژگی های شاخص این بیابان است.
انتهای پیام/ب


سفر بیش از 50 هزار گردشگر به بیابان جهانی لوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.