مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل؛

محل دفن زباله شهر سرعین نیاز به ساماندهی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: محل دفن زباله شهر سرعین نیاز به ساماندهی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه محل فعلی دفن زباله در شهر سرعین فاقد مجوز های زیست محیطی بوده و زباله‌های شهری بصورت کاملاً غیراصولی و غیرفنی از سوی شهرداری سرعین در محل تلنبار می‌ شود اظهار داشت: عدم مدیریت صحیح زباله در این محل باعث انتشار بوی نامطبوع شده و دود حاصل از اشتعال آن نیز آلودگی هوا را در پی دارد.

وی افزود: عدم حصارکشی اطراف محل و عدم پوشش دهی مناسب و روزانه زباله با خاک، باعث انتشار و پراکنده شدن زباله‌های نایلونی و پلاستیکی با کوچکترین وزش باد در سطح وسیعی از منطقه شده و منظره زشت و غیرقابل قبولی را در اطراف شهر توریستی سرعین ایجاد نموده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: علیرغم پیگیری های مستمر و مکاتبات متعدد از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین و مصوبات کارگروه استانی و شهرستانی مدیریت پسماند، متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در جهت ساماندهی و رفع آلودگی در این محل مشاهده نمی‌شود که این امر موجب وخیم‌تر شدن وضعیت زیست‌محیطی و بهداشتی محل دفن شده است.

خداپرست با اشاره به وظیفه نظارتی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها در قبال مسئله پسماند، از معرفی شهرداری سرعین به مراجع  قضایی به دلیل ایجاد آلودگی در محل دفن زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

رسولی دادستان شهرستان سرعین نیز در خصوص این موضوع گفت: با توجه به شناسایی محل جدید برای دفن زباله، شهرداری سرعین مکلف است تا یک ماه آینده تکلیف محل دفن زباله را روشن کند.

انتهای پیام/ح

دفن زباله در شهر سرعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.