صفارهرندی:

اغتشاشات موجب سوء استفاده گروه‌های معاند می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرگاه فضایی ایجاد شود و موجی ایجاد گردد دشمن همیشه آماده موج‌سواری است و باید مواظب بود تا با رفتارهایمان منجر به شادی دشمنان نشویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدحسین صفارهرندی در راستای گرامیداشت دهه بصیرت و ولایت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه پردیسان قم، هدف از بازگویی فتنه سال 88 را درس عبرتی برای آیندگان خواند و اظهار داشت: تکرار آن برای بازگشایی عقده از جریان‌های خاصی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ویژگی فتنه این است که آتش آن هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و خاکسترمی شود تا هرگاه موقعیتی مناسب دست داد آتش آن شعله‌ور شود و اغتشاشات این چند روز اخیر نیز از همان جنس است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه را پیروی از هوای نفس و تمایلات نفسانی خواند که به سرکردگان اصلی فتنه دست می‌دهد که ممکن است حب جاه یا حب مال و یا حب فرزند باشد که به‌واسطه آن به‌عنوان نجات بشریت از مشکلات و معضلات موجود خود را برای رسیدن به هدفشان به آب‌وآتش می‌زنند و علیه نظام حاکم که خود تاکنون از بدنه آن بودند طغیان می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت امام ( ره ) را پرورش‌یافته مکتب قرآنی خواند و گفت: وقتی بعد از 15 سال تبعید و دوری از وطن از وی پرسیده شد که چه حسی دارید فرمودند حس خاصی ندارم که خیلی‌ها انتظار این را داشتند تا شاهد ذوق و زدگی و نشاط ورود به وطن را در ایشان ببینند که این‌گونه نشد و این مسئله از روح عالی و متعالی ایشان بود و مقام معظم رهبری نیز در روزهای جریان فتنه برخی انتظار داشتند که ایشان در دیدارهایی که دارند به نفع فتنه گران امتیازهایی بدهد تا شاید منجر به آرامش جامعه شود اما ایشان قرص و محکم در مقابل خواسته‌های نابجای فتنه گران ایستادند و همان گونه که حضرت امام (ره) در مقابل جریان‌های انحصارطلب باج نمی‌داد ایشان نیز با هوشمندی و آگاهی تن به هیچ‌یک از خواسته‌هایشان نداد.

وی با ذکر مصادیق تاریخی صدر اسلام گفت: این هوا و هوس حب جاه و مقام به سراغ پیشکسوتان جریان‌های انقلابی می‌رود و شیطان به‌واسطه آن در این افراد نفوذ می‌کند تا ضربه کاری خود را وارد سازد که به‌واسطه آن عده کم یا زیادی را گمراه کند که باید مواظب بود و از خودمان مراقبت بیشتری کنیم تا گمراه نشویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت هشتم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری روزبه‌روز چنان دارای عزت و افتخاری دست‌یافته‌اند که تاریخ نشان ندارد، خاطرنشان کرد: همه روشنفکران غیر متعبد با همه ادعاهای آزادی و آزاداندیشی و با همه تفکرهای التقاطی بر این ادعا اذعان دارند.

وی اغتشاشات اخیر را زاییده اعتراضات از وضعیت اقتصادی کشور دانست و افزود : تجربه نشان داده است که هرگاه فضایی ایجاد شود و موجی ایجاد گردد دشمن همیشه آماده موج‌سواری است و باید مواظب بود تا با رفتارهایمان منجر به شادی و ایجاد فرصت برای دشمنان ما نشویم.

این محفل که در مسجد امام حسن ( ع ) پردیسان برگزار گردیده بود در پایان با طرح سؤالات رسیده توسط امام جماعت مسجد و پاسخ توسط صفارهرندی به پایان رسید.

لازم به ذکر است که در ادامه گرامیداشت این ایام وحید یامین پور کارشناس مسائل سیاسی و مجری برنامه تلویزیونی جهان‌آرا شبکه افق مهمان اهالی پردیسان در مسجد امام صادق ( ع ) خواهد بود.

انتهای پیام/الف

پیروی از هوای نفس و تمایلات نفسانی از ویژگی‌های فتنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار