برخواه:راه بیرانوند را در تیم ملی ادامه می دهم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت:با توجه به قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی، تصمیم دارم راه بیرانوند را ادامه دهم.

محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران درباره انتخاب شدنش به عنوان سرمربی اظهار کرد: محسن بیرانوند  با تصمیم مسئولان فدراسیون وزنه برداری به عنوان دبیر جدید جایگزین غلامرضا سیاهپور شد و معتقدم او استحقاق چنین سمتی را داشت و امیدوارم بتواند در مسئولیت جدیدش هم موفق باشد. من ادامه دهنده راهی هستم که پیش از من، محسن بیرانوند آن را در پیش گرفته بود.طبیعتا با توجه به قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی انتظارات از ما بالارفته است و تمام تلاشم را می کنم تا بتوانیم در مسابقات پیش رو از جمله بازی های آسیایی جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان آن جایگاهی که شایسته وزنه برداری کشورمان است را بدست آوریم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد برنامه هایش هم گفت: باید بگویم سال 2018 مسابقات سنگینی را در رده سنی بزرگسالان از جمله بازی های جاکارتا که تمام کشورهای صاحب نام به دنبال کسب مدال در این مسابقات هستند در پیش داریم.حتی تا آنجایی که من اطلاع دارم کشوری مانند چین با وجود محرومیت به دنبال این است تا بتواند محرومیتش را لغو کند، در بازی های آسیایی حضور پیدا کند و در صورت حضور وزنه برداران این کشور کار برای ورزشکاران ما سخت تر می شود.

برخواه در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: البته وزنه برداران چینی بیشتر در اوزان سبک وزن حرفی برای گفتن دارند و چنانچه وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم آنها نیز در مسابقات شرکت کند رقابت برای ورزشکار ما دشوارتر می شود.در ضمن مسابقات جهانی عشق آباد ترکمنستان اولین مرحله از کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو محسوب می شود و فکر می کنم در همین راستا مسابقات متفاوت تری را نسبت به سال های گذشته شاهد باشیم زیرا در مسابقات آناهایم برخی از کشورها به دلیل محرومیت نتوانستند حضور پیدا کنند.

او در ادامه گفت: تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم با یک برنامه ریزی خوب در مسابقات جهانی ترکمنستان همانند آمریکا به نتایج خوبی برسیم. چرا که کسب سهمیه المپیک در رقابت های جوانان جهان در تیرماه مشخص می کند که در چه شرایطی به کشورها سهمیه المپیک اعطا می شود.اما قاعدتا اولین مرحله از کسب سهمیه المپیک رقابت های جهانی 2018 است.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره کیانوش رستمی و اینکه آیا قرار است مانند قبل و تمریناتش را به صورت انفرادی ادامه دهد گفت: تقریبا تا شروع اردوهای تیم ملی که از اسفند ماه آغاز می شود نزدیک به 50 روز زمان داریم. در مرحله اول بیشتر به دنبال حفظ آمادگی جسمانی وزنه برداران هستیم و پس از تعطیلات نوروز به صورت جدی تری برنامه هایمان را دنبال می کنیم.تمام سعی مان بر این است تا پیش از شروع اردوهای تیم ملی جلسه خصوصی را با کیانوش رستمی برگزار کنیم و به یک جمع بندی نهایی برسیم تا کیانوش بتواند برای کشورمان همچنان در رقابت های برون مرزی افتخار آفرینی کند زیرا کسب مدال از طرف کیانوش باعث می شود تا مردم خوشحال شوند.در ضمن روابط خوب و دوستانه ای با یکدیگر داریم،امیدوارم با روال خوبی کار را پیش ببریم تا وجهه او به عنوان بهترین وزنه بردار جهان حفظ شود.

برخواه در ادامه درباره اینکه آیا در تیم ملی بزرگسالان از جوانان هم استفاده می کند یا خیر،اظهار کرد:در صورتی که وزنه برداران جوان کشورمان در رقابت های جهانی عملکرد خوبی داشته باشند به اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت های جهانی عشق آباد دعوت خواهند شد.معتقدم با توجه به پتانسیل بالایی که در بین این نفرات وجود دارد، آنها شانس این را دارند تا بتوانند خودشان را به اردوی تیم ملی بزرگسالان تحمیل کنند.

او در پایان درباره رقابت های وزنه برداری جام فجر هم عنوان کرد:طبق برنامه قرار است تیم منتخب خوزستان در این مسابقات شرکت کند و خودتان همان طور که می دانید این استان در این سال ها توانسته قهرمانان خوبی را تحویل تیم ملی وزنه برداری کشورمان بدهد و امیدوارم آنها بتوانند نتایج خوبی را در این مسابقات برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

اظهارات برخواه درمورد تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار