ارسال ساندویچ «کباب» به فضا برای نخستین بار!+ تصاویر و فیلم

صاحبان یک رستوران اتریشی با ارسال ساندویچ «کباب» به فضا درصدد ثبت نام خود در کتاب رکورد‌های گینس هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ صاحبان یک رستوران در زوریخ اتریش با ارسال یک ساندویچ کباب به فضا، در نظر دارند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.

رستوران «آی وردی» پس از تهیه یک ساندویچ کباب، آن را به کمک بالونی که مجهز به دوربین مداربسته و ارتفاع سنج بود، راهی فضا کرد. قدرت این بالون در حدی بود که ساندویچ را  تا لایه استراتوسفر جو زمین بالا برد. دوربین مداربسته، لحظه به لحظه محل ساندویچ در فضا را ثبت و به صورت آنلاین ارسال کرد.

ارسال «کباب» به فضا برای نخستین بار+تصاویر

صاحبان این رستوران که سه برادر ترکیه ای هستند در گفتگو با خبرگزاری سوئیس اعلام کردند این ساندویچ از شهر وینینگن (شهرداری منطقه یک سوئیس) به فضا فرستاده شده است. آنها همچنین در نظر دارند با نمایش فیلم برای مسئولان گینس، نخستین ارسال ساندویچ کباب به فضا را به نام خود در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.

ارسال «کباب» به فضا برای نخستین بار+تصاویر

«علی آی وردی»، یکی از سه برادر گفت: ما سه مرتبه عملیات فرستادن کباب به فضا را اجرا کردیم. دوبار اول عملیات ما شکست خورد ولی بار سوم کباب با قدرت بالارونده بالون در ارتفاع 37 هزار و 795 متری جو زمین قرار گرفت. با تمام شدن گاز بالن، کباب به زمین سقوط کرد.

ارسال «کباب» به فضا برای نخستین بار+تصاویر

او اظهار داشت: با استفاده از دستگاه جی پی اس که به دوربین وصل شده بود، موفق شدیم پس از 7 ساعت دوربین و کباب  را بالای درخت، در بخشی از جنوب آلمان ردیابی کنیم. نکته جالب این بود که ساندویچ پس از این سفر طولانی همچنان خوردنی بود.

وی ادامه داد: ما تحقیقات زیادی انجام داده ایم و معتقدیم نخستین گروهی هستیم که کباب را به لایه استراتوسفر جو زمین ارسال کرده ایم. در حال حاضر، سعی داریم طی تماس با گینس، این اقدام را برای نخستین بار در کتاب رکوردها ثبت کنیم.

این رستوران قصد دارد از این ویدئو برای تبلیغ  شعبه جدید خود که قرار است در سال 2018 افتتاح شود، استفاده کند.

 

انتهای پیام/

 

کباب ترکی به فضا فرستاده شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار