هافینگتون‌پست: آمریکا از قدیم در پی تضعیف حاکمیت ایران بوده است

یک روزنامه آمریکایی در یادداشتی با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی شهر‌های ایران، به دلیل حمایت آمریکا از این ناآرامی‌ها پرداخت.

هافینگتون‌پست: آمریکا از قدیم در پی تضعیف حاکمیت ایران بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هافینگتون‌پست در یادداشتی به قلم «میلتون مانکوف» با اشاره به حمایت کاخ سفید از اعتشاشات اخیر در برخی شهر‌های ایران نوشت: سران آمریکا از قدیم به دنبال تضعیف حاکمیت در ایران بوده‌اند که بارزترین نمونه آن، ساقط کردن دولت منتخب محمد مصدق در سال 1953 میلادی (کودتای 28 مرداد) و گماشتن فردی مستبد به نام محمدرضا پهلوی به جای او بود.»

نویسنده این یادداشت عنوان کرده است که در ماه نوامبر سفری گردشگری به ایران داشته و در این سفر متوجه شده است که مردم کوچه و بازار ایران عموماً از رئیس‌جمهور آمریکا نفرت دارند.

مانکوف در یادداشت خود نوشته است که ایرانی‌ها ترامپ را فردی دیوانه و شیطان‌صفت می‌دانند.

او همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود در هافینگتون‌پست اذعان کرده است که دولت‌های آمریکا پس از انقلاب اسلامی 1978 نیز دست از تلاش برای تضعیف حکومت ایران برنداشتند که یکی از نمونه‌های آن حمایت از صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق برای حمله به ایران بود.

گفتنی است طی روزهای اخیر، در پی بروز برخی ناآرامی‌ها در تعدادی از شهرهای ایران، مقامات دولت و کنگره آمریکا به بهانه حمایت از آزادی بیان، یکی پس از دیگری حمایت خود را از این ناآرامی‌ها ابراز کردند.

انتهای پیام/

حمایت آمریکا از ناآرامی‌های ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار