کاهش 11 درصدی آمار سزارین در گیلان

آمار زایمان به روش سزارین در گیلان 11 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در نخستین جشنواره زایمان طبیعی که امروز در مرکز آموزش و درمانی الزهرا (س) رشت برگزار شد، گفت: 50 درصد زایمان ها در کشور به روش سزارین انجام می شود این در حالی است گیلان در سال 93 با 77 درصد جزء استان های اول بود.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت و ترویج زایمان طبیعی این رقم با  11 درصد کاهش به 66 درصد رسید به طوری که برخی مراکز درمانی مانند شهرستان تالش آمار زایمان سزارین را 17 درصد گزارش دادند که از آمار کشوری کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان حفظ سلامت مادر و نوزاد و کاهش آمار مرگ و میر را از مهمترین مزایای زایمان طبیعی اعلام و تصریح کرد: تاکنون 10 واحد ال – دی- آر یا واحدهای خوشایندسازی زایمان راحت برای اطمینان بخشی خانواده ها در مراکز بهداشتی – درمانی گیلان راه اندازی شده است و 5 واحد دیگر در آینده نزدیک در شهرستان های آستانه اشرفیه، فومن، رشت و رودسر راه اندازی خواهد شد.

در نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی 40 مادر که زایمان طبیعی کرده بودند و 17 رئیس بیمارستان، مدیر شبکه بهداشت، متخصص زنان و زایمان، مربی و ماما که برای ترویج زایمان طبیعی تلاش بیشتری کردند، قدردانی شدند.

 

انتهای پیام/ع

 

کاهش آمار زایمان سزارین در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.