داورزنی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات فدراسیون‌ها ندارد/پولادگر با نظر مجمع انتخاب شد

معاون وزیر ورزش و جوانان پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو گفت: اعضای مجمع پولادگر را به ریاست فدراسیون برگزیدند و این اتفاق ارتباطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد.

داورزنی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات فدراسیون‌ها ندارد/پولادگر با نظر مجمع انتخاب شدبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگاران پس ازپایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو اظهار کرد: مجمع تکواندو در حالی برگزار شد که در این ۴ سال گذشته بخش‌های مختلف انتقاداتی را داشتند و اختلاف نظر‌هایی وجود داشت و برخی منتقدان معتقد بودند نیروی جدید تری بیاید، اما اعضای مجمع که صاحب رای هستند با وجود تمایل نداشتن پولادگر درخواست کردند که او حضور داشته باشد و وزارت نقشی در این انتخاب نداشته است و شرایط به شکلی بود که دوستان بیشتری هم حضور یافتند و در این شرایط وقتی به عرصه انتخابات می‌آیند مجمع رای می‌دهد و ربطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد.

او ادامه داد: در تمامی فدراسیون‌ها که انتخابات برگزار می‌شود تا بحال تقسیم کرسی نداشته ایم و نفراتی توانستند رای بیاورند که مجمع آن رشته به آن‌ها اعتماد داشته است و  باید در آینده شرایطی را فراهم کنیم که برخی نامزد‌ها ثبت نام نکنند و در روز مجمع به نفع دیگران کنار بروند و این بزرگترین معضل برگزاری مجمع هاست. به زودی در این مورد هم از لحاظ قانونی تصمیم مناسبی خواهیم گرفت چرا که باید فضای دموکراتیک در انتخابات ورزشی وجود داشته باشد و در آینده این موضوع را مد نظر قرار خواهیم داد.

داورزنی در مورد وضعیت پناهندگی ورزشکاران جودو با حضور درخشان در راس این فدراسیون گفت: در مورد پناهندگی‌ها در فدراسیون جودو بررسی و تحقیق کردیم با وجود اینکه گفته می‌شد ۱۹ مورد بوده است، اما فقط ۱ مورد اثبات شد و اطلاعات دقیق افراد با نام و کشوری که رفته اند و بازگشتند در دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها موجود است.

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخابات آتی فدراسیون بوکس نیز گفت: افشین داوری و پریچهره آمدند برای کمک به انتخابات بوکس چرا که معتقدیم این انتخابات نیز باید در نهایت عدالت برگزار شود به همین دلیل افشین داوری به عنوان نامزد در انتخابات حضور نخواهد داشت.

او ادامه داد: تیروکمان هم بعد از برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک سرپرست جدید خود را خواهد شناخت تا مراحل قانونی برگزاری انتخابات انجام شود.

داورزنی در مورد بهنام محمودی و درخواست کاندیداتوری وی در فدراسیون والیبال گفت: بهنام از بازیکنان خوب والیبال بوده و الان هم از کسانی که در خواست شرکت در انتخابات داده اند آنچه در اختیار ماست و از عهده ما بر می‌آید عمل کردیم و مراحل انجام شده، اما ارگان‌ها و دستگاه‌های نظارتی باید این موضوع را بررسی و استعلام نمایند که ما هم در آن دخالت نداریم دستگاه‌هایی هستند که باید صلاحیت حضور را تایید کنند و هنوز در مورد بهنام محمودی پاسخ نداده اند من به شخصه آرزو می‌کنم این موضوع تایید شود.

او افزود: فضایی که در وزارت ورزش است این است که باید نهایت عدالت برقرار باشد نواقصی در اساسنامه وجود داشت که بر طرف شده است کسانی که توسط نهاد‌های دیگری مثل باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند می‌توانند بیایند و موازنه‌ای ایجاد شود و شائبه اینکه رئیس سابق می‌تواند قدرت بیشتری داشته باشد با این راهکار از بین رفت و امیدواریم پولادگر با هیئت رئیسه‌ای که انتخاب می‌کند انسجام بیشتری در تکواندو بوجود بیاورد.

وی در پایان در مورد حضور در کمیته ملی المپیک در صورت انصراف صالحی امیری گفت: به هیچ عنوان بنده در انتخابات کمیته ملی المپیک حضور نخواهم داشت.

انتهای پیام/

اظهارات داورزنی در مورد مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار