مشاور وزیر بهداشت در دولت دهم مطرح کرد:

دندان پزشکی پر مصرف ترین رشته سلامت در مواد و تجهیزات پزشکی

ظفرمند گفت: دندانپزشكى پرمصرف ترين رشته سلامت پزشكى است و وزارت صنعت و بهداشت بايد به توليدكنندگان كمک كنند.

دندان پزشکی پر مصرف ترین رشته سلامت در مواد و تجهیزات پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبد‌الحمید ظفرمند، مشاور وزیر بهداشت در دولت دهم، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،‌ متخصص دندان پزشکی کودکان و متخصص ارتودنسی، در نشست خبری سمپوزیوم سلامت دهان و دندان با بیان اینکه، با هماهنگی وزارت کار در دولت دهم، بیمه سلامت دهان و دندان کلید زده شد، گفت: با تصمیم شورای عالی بیمه، بیمه سلامت دهان و دندان در بسته بیمه پایه سلامت قرار گرفت زیرا نمی‌خواستیم بیمه سلامت دهان و دندان مرحله‌ای باشد و در این بسته بیمه‌ای 2  پکیج‌ مستقل در حوزه دهان و دندان یکی برای برنامه‌های کوتاه مدت و دیگری برای برنامه‌های بلند مدت در نظر گرفته شد.

 وی ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که در حوزه سلامت دهان و دندان نمی‌توانیم کاری کنیم.

 ظفرمند تعرفه‌ها را یکی از چالش‌های حوزه دندان پزشکی مطرح کرد و افزود: در حوزه تعرفه مشکلاتی وجود دارد و باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود. در دندان پزشکی 3000 قلم مواد و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حوزه سلامت پر مصرف‌ترین رشته در زمینه مواد و تجهیزات پزشکی است.

نقش مستقیم وزارت صنعت و معدن در حوزه واردات مواد دندان پزشکی

 وی افزود: اگر قرار باشد تولید‌کنندگان بزرگ مواد و تجهیزات پزشکی با تعرفه بیشتری نیاز خود را وارد کنند، در این صورت در این حوزه دچار چالش می‌شویم. وزارت صنعت و معدن نقش مستقیمی در حوزه واردات مواد مورد نیاز در حوزه دندان پزشکی دارد.

 مشاور وزیر بهداشت در دولت دوازدهم عنوان کرد: بحث تولید واردات و صادرات در حوزه دندان پزشکی گسترده است. معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این زمینه نقش دارند. ما در کمیسیو‌نی که در مورد سلامت غذا نظر دهی می‌کند، یک نفر کارشناس حوزه سلامت دهان و دندان نداریم، این در حالی است که دهان اولین محل ورود غذا به بدن محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار