شورای امنیت سازمان ملل فردا درباره افغانستان تشکیل جلسه می دهد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، فردا در نشستی درباره وضعیت افغانستان و گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره این کشور گفتگو می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل فردا درباره افغانستان تشکیل جلسه می دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، فردا در نشستی درباره وضعیت افغانستان و گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره این کشور گفتگو می کنند.

دفتر معاونت سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که در این جلسه درباره گزارش اخیر «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در مورد افغانستان گفتگو خواهد شد.

همچنین قرار است «تادامیچی یاماموتو»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت جاری در این کشور ارائه دهد.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود درباره افغانستان، به وضعیت سیاسی، امنیتی، صلح، توسعه اقتصادی، همکاری‌های منطقه‌ای، حقوق بشر، مبارزه با مواد مخدر، تطبیق پروسه کابل، مهاجرین و آوارگان داخلی پرداخته است.

در این گزارش تأکید شده است که افغانستان در بخش های مختلف یاد شده به دستاوردهایی رسیده است اما این کشور همچنان با انواع چالش های سیاسی، امنیتی، مساله انتخابات و بخش های اقتصادی مواجه است و نیاز است تا تلاش‌های همه جانبه ای برای رسیدن به ثبات سیاسی این کشور صورت گیرد.

«آنتونیو گوترش» در این گزارش تصریح کرده است که تنها مذاکره می‌تواند ثبات پایدار برای افغانستان و کشورهای منطقه به وجود آورد.

قابل ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل، سالانه یک بار در مورد وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و پروسه صلح در افغانستان بحث می کند و در این جلسه درباره چگونگی مأموریت دفتر سیاسی این سازمان در افغانستان نیز تصمیم می گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار