فرماندار بردسیر؛

بردسیر رتبه دوم اشتغال استان

فرماندار بردسیر گفت: بردسیر مقام دوم استان در زمینه ثبت اشتغال سامانه رصدرابه خود اختصاص داد.

بردسیر رتبه دوم اشتغال استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛مجید نجف پور فرماندار و رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بردسیردر جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان با اشاره به ثبت 726 شغل درسامانه رصد تا28 آذر امسال گفت: در ثبت مشاغل در سامانه رصد که در راستای ساماندهی اطلاعات مربوط به شکل گیری فرصت های شغلی در کشور توسط دستگاه های اجرایی با طراحی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است این شهرستان رتبه دوم استان را ازآن خود کرده است.

وی از افتتاح کارخانه مواد غذایی بهاور بردسیر در چند روز آینده خبر داد و افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 6 میلیارد ریال و با اشتغال 30 نفر به صورت مستقیم راه اندازی می شود.

نجف پور همچنین از احداث سردخانه۵۰۰ تنی در بخش نگار توسط سازمان تعاون روستایی خبر داد و تصریح کرد: در راستای توسعه کشاورزی شهرستان به ویژه صنعت گیاهان دارویی تسهیلاتی کم بهره از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی همچنین از اعطای تسهیلات اشتغال زایی ماده 10 تبصره 18 صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: در این زمینه 8 طرح با اعتبار 36 میلیارد ریال توسط شرکت تعاونی های شهرستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و گردشگری ارائه شده است.

فرماندار بردسیرهمچنین از اخذ مجوزات لازم جهت راه اندازی کارخانه فولاد آلیاژی شرکت جهان فولاد خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت این کارخانه به زودی آغاز می شود.

وی همچنین ادامه داد با توجه به تسهیلات مسکن های خسارت دیده در اثر سانحه سیل سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار وارد شهرستان می شود که ضمن ایجاد اشتغال باعث بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان نیز می شود.

نجف پور تصریح کرد: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین طرح مشاغل خانگی 46 طرح به بانک های عامل شهرستان معرفی شده است.

فرماندار ورییس کارگروه ستاد بازسازی شهرستان بردسیر اعلام کرد: بالغ بر 5 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در شهرستان بردسیر وجود دارد که از طریق تسهیلات در نظر گرفته شده برای سانحه سیل و همچنین مسکن روستایی باید بازسازی و مقاوم سازی شود.
انتهای پیام/ح

اختصاص رتبه دوم اشتغال استان کرمان به شهرستان بردسیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.