اشرف غنی: دولت «شخصی»، «فردی» و «موروثی» نیست

رئیس جمهور افغانستان گفت: نیروهای امنیتی افغان نمی‌توانند به حزب و یا جریان خاصی وابستگی داشته باشند و دولت نیز شخصی و موروثی نیست.

اشرف غنی: دولت «شخصی»، «فردی» و «موروثی» نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان در معرفی معاونان شورای امنیت ملی افغانستان با کنایه به مخالفت حزب «جمعیت اسلامی» درباره برکناری «عطامحمد نور» اظهار داشت دولت افغانستان به هیچ عنوان موروثی و یا شخصی نیست.

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نمی‌توانند در هیچ یک از احزاب و یا جریان‌های سیاسی افغانستان عضویت و یا وابستگی داشته باشند.

اشرف غنی اظهار داشت: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نباید سیاسی، حزبی و نماینده تفکر قومیتی باشند، بلکه هر یک از آنها باید مسلمان و متعهد به آینده این کشور باشند.»

 اشرف غنی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بر لزوم حاکمیت قانون نیز تاکید کرد.

رئیس جمهور افغانستان این اظهارات را در حالی عنوان کرده است که تعداد بسیاری در ارتش و پلیس افغانستان از اقوام «تاجیک» بوده و از هواداران «ائتلاف شمال» و حزب جمعیت اسلامی افغانستان محسوب می‌شوند.

اخیرا دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که اشرف غنی استعفای عطامحمد نور را از ولایت بلخ پذیرفته و والی جدیدی را برای این ولایت تعیین کرده است.

اما حزب جمعیت اسلامی افغانستان با استعفای تحمیلی عطامحمد نور از ولایت بلخ مخالفت کرده است.

هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی اوایل هفته جاری نیز به اشرف غنی هشدار داده بود که در صورت برکناری والی بلخ با برخورد هواداران حزب جمعیت اسلامی روبرو خواهد شد.

«شاه حسین مرتضوی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که ارگ ریاست جمهوری موضع حزب جمعیت اسلامی را مورد ملاحظه قرار داده و پس از آن واکنش خود را با مخالفت این حزب درباره تغییر در ولایت بلخ اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، حزب جمعیت اسلامی افغانستان که پیش از این مخالفت قاطعانه خود را با برکناری عطامحمد نور اعلام کرده بود تاکنون موضع نهایی خود را در برابر دولت افغانستان اعلام نکرده است و اعضای شورای رهبری این حزب در حال رایزنی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.