آمریکا در حال بررسی ارائه مجوز غنی سازی هسته‌ای به عربستان است

­حامیان عدم اشاعه نگران آن هستند که اجازه غنی سازی به عربستان در یک توافق هسته‌ای ممکن است این کشور را قادر به تولید مخفیانه مواد جوش هسته‌ای کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاوران کنگره آمریکا گفتند مقامات دولت ترامپ این هفته به نمایندگان سنای این کشور درباره نحوه رعایت استاندارد‌های عدم اشاعه هسته‌ای در توافق احتمالی فروش فناوری رآکتور هسته‌ای به عربستان گزارش دادند.

اما آن‌ها مشخص نکردند آیا مجوز غنی سازی هسته‌ای نیز بخشی از این توافق هست یا خیر.

­حامیان عدم اشاعه نگران آن هستند که اعطای مجوز غنی سازی به عربستان در یک توافق هسته‌ای احتمالی ممکن است این کشور را قادر به تولید مخفیانه مواد جوش هسته‌ای کند.

نمایندگان سنا در این گزارش متوجه شدند دولت این کشور در حال کار برای اتخاذ موضعی درباره استاندارد‌های عدم اشاعه در صورت آغاز گفتگو‌ها با عربستان است.

این گفتگو‌ها در قالب یک توافق همکاری هسته‌ای غیرنظامی با عنوان توافق ۱۲۳ صورت می‌گیرد. دولت آمریکا هنوز در حال بررسی این مساله است که آیا در چنین توافقی مجوز غنی سازی هسته‌ای را نیز بدهد یا خیر.

شرکت‌هایی در آمریکا، کره جنوبی، چین و روسیه در حال رقابت برای انعقاد توافق ساخت نخستین رآکتور هسته‌ای عربستان هستند.

انتهای پیام/

نگرانی‌ها درباره اجازه غنی سازی اورانیوم به عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خائنین به کشور ایران که می گفتند ایران نفت دارد و نیاز به انرژی هسته ای ندارد و همصدا با دشمنان ما (امریکا و غرب ) هزینه بالای هسته ای شدن در کشوری که نفت دارد را دلیل و توجیه کننده تعطیلی مراکز هسته ای ایران و مذاکره با امریکا می دانستند چگونه توجیه می کنند که عربستان که تولیدات نفتی ان بیشتر است و سرزمین ان از ما گرمتر و افتابی تر و جمعیتش کمتر اما امریکا و غرب تشویق می کنند که انرزی هسته ای داشته باشد و ایران نداشته باشد واقعا کسانی که می گویند ایران نباید هسته ای شود باید به داشتن عقل خود شک کنند و یا اینکه واقعا خائن به مملکت و خویشان خود هستند که لعنت خدا و مردم بر انها باد و نسلهای اینده نیز انان را لعن و نفرین می کنند کسانی هم که بی تفاوت بودند باید خود را در این ننگ شریک بدانند
آخرین اخبار