۲۳ کشته در پی حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه

دیده‌بان حقوق‌بشر از کشته شدن دستکم ۲۳ نفر در جریان حمله هوایی ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد در پی حملات ائتلاف آمریکایی در شرق استان دیرالزور سوریه، 23 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «روز چهارشنبه و پیش از طلوع آفتاب، دستکم 23 غیرنظامی که 8 کودک و 6 زن در میان آن‌ها بوده اند، در پی حملات ائتلاف آمریکایی به یک روستا در حاشیه شرقی رود فرات جان خود را از دست داده اند.»

این سازمان که گزارش‌های شاهدان عینی را جمع‌آوری می‌کند اعلام کرد این غیرنظامیان در یک خانه پنهان شده بودند و همگی عضو یک خانواده بزرگ بوده اند.

یک سخنگوی ارتش آمریکا گفت درباره تلفات غیرنظامیان در این حمله ارزیابی صورت می‌گیرد و در عین حال ادعا کرد ائتلاف آمریکایی «تنها اهداف نظامی معتبر» را هدف قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی در یک ایمیل ادعا کرد: «ما استانداردهای سختگیرانه‌ای را برای فرایند حمله به اهداف اعمال می‌کنیم و تلاش‌های بسیاری برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام می‌دهیم.»

ائتلاف آمریکایی به «کشتن غیرعمد» 801 غیرنظامی در بیش از 28 هزار حمله هوایی که از سال 2014 در عراق و سوریه انجام داده است، اذعان کرده است. با این‌حال، گزارش‌ها حاکی است رقم جان‌باختگان غیرنظامی در پی این حملات، بسیار بیشتر از این ارقام است.

یک گروه ناظر حقوق بشر اعلام کرده است حملات هوایی ائتلاف آمریکایی، دستکم جان 6 هزار فرد بی‌گناه را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار