رئیس ستاد بحران کشور؛

لایحه مدیریت بحران کشور در مجلس

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: 30 ماه است که لایحه مدیریت بحران در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است و مورد چکش کاری های زیادی قرار گرفته است.

لایحه مدیریت بحران کشور در مجلسبه گزارش  اسماعیل نجار گفت: خبرنگاری صبح روز حادثه با من تماس گرفت که مدیرکل  بحران شماکانادا است و من گفتم استان استاندار دارد و ایشان مدیر بحران است و آنجا جانشین و نیز نفر سوم داریم و نیازی به پرداختن به این مسائل نیست.

وی افزود:قانون جامع و مانع برای مدیریت بحران در کشور وجود ندارد ین قانون باید با همت همه دست اندرکاران تدوین و اجرایی شود.

نجار با تاکید بر اینکه اساس کار در مدیریت بحران بر مبنای پیش بینی و پیشگیری است، تصریح کرد: اساس کار در پیشگیری نیز، ساخت و ساز مناسب است که در این رابطه باید نظارت ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس ستاد بحران کشور با اشاره به اینکه نوسازی انجام شده در سال 83 موجب کاهش خسارت های جانی زمین لرزه اخیر در شهرستان راور شده بود، گفت: هر امکانی که نیاز باشد از سوی جمعیت هلال احمر و سایر سازمان های مربوطه به مردم زلزله زده اهدا خواهد شد.

نجار اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتباراتی را در اختیار دارد که بلافاصله پس از وقوع حادثه می تواند بازسازی واحدهای مسکونی را آغاز کند.

نجار بیان کرد: پس از وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه، اعتبارات جدیدی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث اختصاص یافته است.

وی بر تفکیک واحدهای تعمیری و واحدهای بازسازی اشاره و تاکید کرد: برای هر واحد شهری 400 میلیون ریال تسهیلات و برای هر واحد روستایی نیز 300 میلیون ریال تسهیلات بازسازی با سود پنج درصد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: به ازای هر واحد مسکونی روستایی مبلغ 50 میلیون ریال و برای هر واحد شهری نیز 60 میلیون ریال بلاعوض به مردم پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ارائه 20میلیون ریال تسهیلات معیشتی به زلزله زدگان نیز اشاره و بیان کرد: 20میلیون ریال سیمان نیز برای هر واحد ساختمانی پرداخت می شود.

وی آخرین آمار حوادث جانی در کرمانشاه را 518 نفر اعلام کرد و با اشاره به مسائل مطرح شده در فضای مجازی پیرامون عدم طرح آمار واقعی کشته های زمین لرزه در کرمانشاه، گفت: چرا باید چنین کاری صورت گیرد، مگر کسی مقصر بروز حادثه زمین لرزه است.

وی با اشاره به اینکه درباره بازسازی بافت های فرسوده نیز پیگیری هایی در کشور انجام شده است، گفت: در حوزه رفع آسیب های وارده به زیرساخت ها، لازم است که سازمان های مربوطه کار را آغاز کنند.

نجار با اشاره به مذاکرات خود با زمین شناسان و نظر انها مبنی بر اینکه رفتار طبیعی گسل و زمین لرزه در کرمان را بهتر از کرمانشاه می دانیم، گفت: احتیاط شرط عقل است و باید موارد احتیاط را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه داشته باشند، افزود: برخی افرادی که در استان کرمان دستگیر شده اند اقرار کرده اند که خوراک برای شبکه های فرامرزی تامین می کرده اند.

نجار تاکید کرد: شبکه های مجازی کم لطفی و بی مهری نبایدداشته باشند و باید با واقعیت نگری مسائل را مطرح کنند تا آرامش روانی مردم نیز حفظ شود.

وی رعایت اخلاق و مسائل دینی و اخلاقی را در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد.

وقوع بیش از 300 پس لرزه در حادثه موجب بروز مشکلاتی برای مردم این استان شده است که بزرگی برخی ازاین پس لرزه ها به 5.5 ریشتر رسیده است.

انتهای پیام/ح

لایحه مدیریت بحران کشور در مجلس است

برچسب ها: بحران ، زلزله ، اعتبارات ، نجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار