اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد؛

تخریب منابع طبیعی بروجرد بیشتر از احیای آن

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجردگفت :سرعت تخریب منابع طبیعی بروجرد بیشتر از روند احیای آن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجردگفت :سرعت تخریب منابع طبیعی بروجرد بیشتر از روند احیای آن است

 ثقلینی گفت : منابع طبیعی یکی از ثروت‌های حائز اهمیت برای نسل‌های کنونی و آینده است که نقش بسیار مهمی در تعادل بوم شناختی، درآمدزایی و توسعه روستایی دارد.

وی افزود: امروزه به دلایل مختلف از جمله خشکسالی‌های پی‌درپی، مشکل فرسایش بادی و شوری خاک، تخریب اراضی در اثر استفاده بی‌رویه از عرصه‌های طبیعی و بهره‌برداری‌های نامناسب، سرعت تخریب و بهره‌برداری بسیار بیشتر از روند تجدید و احیاء این منابع است. همین مسئله باعث نابودی سطوح گسترده‌ای از منابع و شکنندگی عرصه‌های وسیع‌تر محیط زیست شده از این ‎ رو حفاظت و بهره‌برداری پایدار از این منابع ارزشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ثقلینی اضافه کرد: اهمیت حفاظت از منابع طبیعی تدوین راهبرد‌های حفاظت و بهره ‎ برداری پایدار از این منابع به عنوان ضرورتی بنیادی بیش از پیش احساس می ‎شود. در چنین وضعیتی نقش اصلی با روستاییان است که ذینفعان اصلی این منابع در جوامع محلی محسوب می‌شوند. مشارکت مردم در هر پروژه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن پروژه بوده و این مسئله در حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اجتماعی – اقتصادی یک جامعه به ویژه در جوامع روستایی نقش و حضور فعالانه مردم در کار‌ها و فعالیت‌های مربوط به روستای خود است و بدون همیاری و مشارکت مردم توسعه مفهومی نخواهد داشت.

ثقلینی ادامه داد: در راستای ارتقای فرهنگ و تغییر رویه بهره‎برداری از منابع طبیعی و ایجاد معیشت پایدار در جوامع محلی روستایی بروجرد کارگاه‎های آموزشی برای زنان روستایی برگزار شده است. این کارگاه‎ها در سه دهستان، برگزار و تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از زنان روستایی در آن‌ها شرکت کرده و در مابقی روستا‌ها در حال اجرا است.

 انتهای پیام/د

سرعت تخریب منابع طبیعی بروجرد بیشتر از روند احیای آن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.