مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ؛

همایش بزرگ گردشگران کشور فرصتی برای معرفی کاروانسرای شاه عباسی است

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت:تکمیل کاروانسرای شاه عباسی ماهیدشت از مهمترین اولویت های اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه است.

همایش بزرگ گردشگران کشور فرصتی برای معرفی کاروانسرای شاه عباسی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  جلیل بالایی مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه  گفت: هر اقدامی در راستای حمایت از این مجموعه و سرمایه گذاران خواهیم کرد تا این ظرفیت عظیم فرهنگی تاریخی استان کرمانشاه به عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی گردد.


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری همایش بزرگ گردشگران کشور در بیست و نهم بهمن بهمن ماه که قرار است در کرمانشاه برگزار شود این همایش را فرصت مناسبی برای معرفی مجموعه شاه عباسی ماهیدشت برشمرد.

بالایی همچنین از بهره برداران و سرمایه گذران خواست با طراحی بهترین نوع خدمت رسانی و سرویس دهی به گردشگران و مهمانانی که به مجموعه می ایند ظرفیت معرفی شاه عباسی را تا حد امکان افزایش دهند .

وی همچنین تاکید کرد میبایست در جهت رفع کاستی ها و مشکلات موجود همت کرد و اداره کل میراث هم قطعا حمایت خواهد کرد

مدیر کل میراث فرهنگی استان سامان دهی فضای بیرونی مجموعه را نیز از عمده وظایف اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه برشمرد که در اینده نزدیک این سامان دهی برنامه ریزی و‌عملیاتی خواهد شد.


بالایی با تقدیر از زحمات کانون جهانگردی و‌اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران که بیش از دو سال است کار مرمت و احیا مجموعه شاه عباسی ماهیدشت را عهده دار است گفت: این کانون با اقدام خود کمک شایان توجهی به حفظ ابنیه تاریخی در استان کرده است

تورج بهمن و عبدالرضا جانفشان وبیژنی و دهنوی به عنوان بهره برداران و‌سرمایه گذاران مجموعه شاه عباسی ماهیدشت با ذکر این موضوع که گروهشان ریسک بسیار بزرگی را صرفا به خاطر اشتغال زایی و توسعه فرهنگی استان کرمانشاه پذیرفته اند تاکید کردند مجموعه شاه عباسی ماهیدشت در حال حاضر فاقد توجیه اقتصادی مناسبی است که البته تلاش گروه و حمایت مسئولان یقینا این توجیه را نیز به ارمغان خواهد اورد.

این گروه همچنین با ذکر این نکته که بیش از بیست و پنج اشتغالزایی مستقیم و صدها اشتغالزایی غیر مستقیم در دستور کار مجموعه ماهیدشت میباشد بیان کردند:  یقینا دراین راه نیاز مند حمایت مسئولان هستیم.

این گروه از عمده برنامه های مجموعه ماهیدشت را سفره خانه سنتی دیزی سرا امکانات اقامتی به شیوه سنتی جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی ایجاد صنایع دستی و‌تولیدات بومی محلی و برگزاری انواع جشنها و همایش ها و همچنین مناسبتهای ملی و مذهبی عنوان نمودند.

شایان ذکر است از سال ۹۴کار باز سازی و‌مرمت کاروانسرای شاه عباسی ماهیدشت توسط،کانون جهانگردی و‌اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران و با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان آغاز شده و به مرحله بهره برداری رسیده است که گروه سرمایه گذاری که عنوان شد با عنوان گروه شاه عباسی ماهیدشت با سرمایه ای در حدود یک میلیارد تومان مقدمات بهره برداری از این مجموعه را زیر نظر کانون جهانگردی و اتومییل رانی جمهوری اسلامی ایران اغاز کرده اند.

انتهای پیام/ز

مجموعه شاه عباسی ماهیدشت در حال حاضر فاقد توجیه اقتصادی مناسبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.