داور جشنواره عکس نورنگار:

تعداد عکس‌های با کیفیت جشنواره نورنگار بالا بود

حقیقی گفت: سطح کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نور نگار در قیاس با سایر جشنواره‌های هنری بالاتر بود.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره عکس نورنگار؛ حقیقی داور جشنواره عکس نورنگار گفت: تعداد عکس‌های با کیفیتی که در مسابقه شرکت کرده بودند، بسیار بالا بود. این موضوع را در قیاس با داوری جشنواره‌هایی می‌گویم که در دو سال گذشته داوری آن‌ها را به عهده داشته‌ام. البته در جشنواره‌های آخر آثار شرکت کنندگان برایم ناامیدکننده بود. به این دلیل که به نظر می‌رسید عکس‌های ارسالی بدون هیچ نگاه خاصی گرفته شده و فقط می‌خواهند برنده یک جایزه شوند. خوشبختانه این حس را در داوری جشنواره نورنگار بسیار کمتر داشتم. به همین دلیل تعداد آثاری که برای فاز اول داوری انتخاب کرده بودم، از تعداد تعیین شده از سوی دبیرخانه جشنواره بیشتر بود.

حقیقی با اشاره به اینکه جشنواره نورنگار باید رقابتی باشد تا فعالان جدی عکاسی که به صورت حرفه‌ای در این حوزه حضور ندارند را جذب کند، ادامه داد: قطعا هر راهکاری که به این موضوع کمک کند، مثبت خواهد بود. البته سطح مسابقه را باید از این هم بالاتر برد، تا کسی که فقط هوس کرده دوربین بخرد و عکس بیندازد، جرأت حضور در جشنواره را پیدا نکند، اتفاقی که در تمام جشنواره های دیگر شاهد آن هستیم.

این استاد گرافیک ادامه داد: با دوربین‌های اتوماتیک و مدرن امروزی که فقط کافی است یک دکمه را برای گرفتن عکس فشار دهید، حضور عکاس را پشت عکس‌ها حس نمی کنیم و باید دوباره به کسانی که به این حوزه علاقه‌مندند، یاد داد که حضور عکاس و دید عکاسانه مهم است و تنها ثبت حادثه زودگذری که شاهد آن بوده‌اند، عکاسی نیست.

حقیقی در پایان در توصیه به علاقه‌مندان به عکاسی گفت: داشتن نگاه عکاسانه بسیار مهم است که آن‌هم با بسیار دیدن اتفاق می‌افتد و از سر هوا و هوس نیست. شخص باید به خودش آموزش دهد و سختگیری داشته باشد و بپذیرد که گردآوری همه اطلاعاتی که می‌توان آن‌ها را به راحتی از اینترنت جستجو کرد، عکاسی نیست. درک زیبایی شناسانه عکس، به آموزش نیاز دارد و این اتفاق باید در نگاه تمام کسانی که در این گونه مسابقات شرکت می‌کنند افتاده باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار