اعطا در جلسه علنی شورای شهر تهران خبر داد

وجود ٢٠٠ گود رها شده خطرزا در شهر تهران

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حدود ٢٠٠ گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیاز است برای پیشگیری از فاجعه، شهرداری به آن‌ها رسیدگی کند.

وجود ٢٠٠ گود رها شده خطرزا در شهر تهرانبه کزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: گودبرداری‌های انجام شده در شهر تهران علاوه بر خطراتی که برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، موجب آلودگی محیط نیز شده‌اند. لذا لازم است شهرداری تهران برای رفع خطرات و مشکلات این گودبرداری‌ها اقدام کند.

اعطا ادامه داد: حدود ٢٠٠ گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیاز است برای پیشگیری از فاجعه شهرداری به آن‌ها رسیدگی کند.

شکل‌گیری گودهای رها شده در سطح شهر به منظور درآمدزایی بیشتر

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: بسیاری از این گود‌ها به علت صدور پیش پروانه توسط شهرداری به‌منظور درآمدزایی بیشتر شکل‌گرفته‌اند و به علت مشکلات متعدد، پروژه‌ها در مرحله گودبرداری متوقف مانده‌اند.

وی اضافه کرد: عمر اثرگذاری روش نیلینگ به‌عنوان یک روش کوتاه‌مدت برای پایدارسازی گود، حداکثر ١٨ ماه است و از این تاریخ به بعد نمی‌توان گود را ایمن تلقی کرد و یا باید فرآیند ساخت آغاز شده یا گود پر شود. در حال حاضر بر اساس گزارش ارگان‌های مختلف از جمله سازمان نظام‌مهندسی حدود ۲۰۰ گود رهاشده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

اعطا با اشاره به تبصره‌ی ذیل بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها گفت: در تمامی موارد مربوط به رفع خطر از بنا‌ها و غیره و رفع مزاحمت‌های مندرج در ماده فوق، شهرداری پس از کسب نظر مأمور فنی خود به مالکان یا صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت دار مناسبی صادر می‌کند و اگر دستور شهرداری در مهلت معین و به‌موقع اجرا گذاشته نشود، شهرداری رأساً با مراقبت مأموران خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد کرد و هزینه مصروف را به‌اضافه صدی پانزده خسارت از طرف دریافت خواهد کرد. گودبرداری فاز دوم برج میلاد که در سال ۹۲ انجام‌شده، خطراتی را برای مرکز همایش‌های برج میلاد ایجاد کرده است که با توجه به تردد روزانه هزاران نفر از شهروندان به این مرکز، در صورت وقوع حادثه، تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

پایان عمر مفید گود پارکینگ فرهنگ

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: گودبرداری رهاشده دیگر، گود پارکینگ فرهنگ در ضلع شمالی ساختمان کتابخانه ملی ایران است که باعث آسیب و صدمه به این مجموعه ارزشمند شده است. اخیراً در بازدیدی که از کتابخانه ملی داشتم، متوجه نشست زمین در ضلع شمالی و ترک‌هایی در برخی دیوار‌های خارجی کتابخانه شدم. از آنجایی‌ که ساختمان کتابخانه ملی و مرکز همایش‌های آن نیز روزانه محل تردد صد‌ها نفر از شهروندان است و با توجه به اینکه عمر مفید این گود نیز به پایان رسیده است، لازم است هر چه سریع‌تر در این خصوص تدبیری اندیشیده شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

اعطا در پایان تاکید کرد: در این راستا لازم است شهرداری تهران هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را با همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و سایر نهاد‌های ذی‌ربط انجام دهد تا از فاجعه‌های احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار