رسایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وحدت دنیای اسلام؛ راه اصلی مقابله با تفکر داعشی

نماینده سابق مجلس گفت: تفکرات داعشی هنوز وجود دارد و راه اصلی برای مقابله با آن وحدت دنیای اسلام است.

علمای شیعه و سنی از گروه‌های افراطی دوطرف اعلام برائت کنندحمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکست نظامی داعش گفت: تفکرات داعشی هنوز وجود دارد و راه اصلی برای مقابله با آن، برخورد فکری و  وحدت دنیای اسلام است.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه شیعه و اهل‌سنت دارای دشمنان مشترکی هستند، اظهار کرد: این دشمنان مشترک به هیچ‌وجه ملاحظه شیعه و سنی را نمی‌کنند و همواره از افراطیون هر دوطرف به نفع خود استفاده می‌کنند، لذا تشیع انگلیسی و وهابیت به راه انداختند و با عقاید تکفیری که زیرمجموعه آنهاست به اسلام ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: اگر دنیای اسلام واقعیات خود را بگوید، به مشترکات توجه کند و علمای دوطرف هم تلاش کنند که آن‌را تقویت کنند، طبیعتا جریانات افراطی گسترش نمی یابند و نمی‌توانند به اسم اسلام چینن فجایعی را به بار آورند.

رسایی با تأکید بر اینکه لزوم توجه به وحدت از طرف علمای شیعه به صراحت اعلام شده است، خاطرنشان کرد: علمای شیعه از رفتارهایی که توسط تشیع انگلیسی اعلام می‌شود، اعلام برائت می کنند و مرزبندی آنها هم نسبت به شیطان بزرگ و صهیونیسم در مواضع‌شان مشخص است که همه اینها نشان می‌دهد  هیچ نسبتی با تشیع انگلیسی ندارند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: علمای اهل‌سنت هم باید نسبت به جریانات تکفیری اعلام برائت کرده و در برابر شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی که کمر همت برای محو اسلام بسته‌اند، موضع‌گیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اعلام برائت از رفتارهای جریانات تکفیری در دو طرف گام اول حذف تفکرات داعش بوده و گام دوم هم برائت از شیطان بزرگ، رژیم صهیونیستی و جریان استکبار است که پدیده‌هایی مثل داعش را نتوانند رشد دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار