در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش میراث فرهنگی به تخریب شبانه خانه نائل/ برخورد قاطع با مقصر تخریب خانه تاریخی اصفهان

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان از برخورد قاطع با مقصر تخریب خانه تاریخی نائل خبر داد.

ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برخورد قاطع میراث فرهنگی با مقصران تخریب کامل و شبانه «خانه نائل» خبر داد و اظهار داشت: خانه نائل پیش از این به ثبت ملی رسیده بود و در مالکیت سازمان میراث فرهنگی بود. این خانه از لحاظ ایستایی در وضعیت مناسبی قرار داشت و ما در روز پنجشنبه مکاتباتی در خصوص وضعیت آن با سازمان شهرداری داشتیم. البته خانه نائل در شامگاه همان روز یا صبحگاه جمعه تخریب شد و بنا بر شواهد موجود، اهالی منطقه دست به این کار زده‌اند تا بتوانند کوچه بن‌بستی که این خانه در آن قرار داشته را به مسیر ماشین‌رو تبدیل کنند.

وی افزود: هم‌اکنون نمی‌دانیم تخریب خانه نائل با مجوز شهرداری انجام شده یا چنین مجوزی نداشته، اما فکر می‌کنیم احتمال تخریب این خانه در شب و با لودر امری نبوده که شهرداری متوجه آن نشود. البته شهرداری گفته در این خصوص مقصر نیست.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان درباره نحوه برخورد اداره میراث فرهنگی اصفهان با مقصران تخریب خانه نائل اظهار کرد: امروز به دادستانی اصفهان شکایت کردیم و قطعاً با پیگیری این پرونده مقصر را پیدا می‌کنیم و مجازات سختی برایش تعیین خواهد شد. این امر پیگیری می‌شود تا در آینده از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در گذشته شاهد تخریب شبانه خانه‌های تاریخی به ثبت رسیده بوده‌ایم یا نه، گفت: در سال‌های اخیر و به دنبال رونق گردشگری شاهد استقبال خوب مردم از خرید این خانه‌ها و تبدیل آن‌ها به اماکن مؤثر در جذب گردشگر بودیم. البته پیش آمده بود که بخش کوچکی از خانه‌های تاریخی تخریب شوند، اما هرگز شاهد تخریب کامل خانه‌های تاریخی نبودیم.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی امکان بازسازی خانه نائل را دارد!

گفتنی است؛ خانه تاریخی سید جواد نائل در محله طوقچی قرار دارد و بنای آن مربوط به دوران صفویه است.


انتهای پیام/

 

چرا خانه تاریخی نائل تخریب شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار