کمالوندی در جمع خبرنگاران:

عربستان به دلیل مشکلات داخلی و کم تجربگی سیاستمداران شکست خورده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: عربستان سعودی به دلیل مشکلات داخلی و کم تجربگی سیاستمداران خود دائما با شکست مواجه می‌شود.

عربستان به دلیل مشکلات داخلی و کم تجربگی سیاستمداران شکست خورده استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مقامات ایرانی و اتحادیه اروپا اظهار کرد: در  سمینار دو روزه همکاری‌های فنی و هسته ای ایران و اتحادیه اروپا که سال گذشته در بروکسل قرار شد که چنین برنامه‌ای در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: مذاکرات ایران و اروپا درباره مذاکرات هسته‌ای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در اصفهان برگزار می‌شود، در این نشست وضعیت همکاری های ایران و اتحادیه اروپا و چشم اندازهای پیش رو بررسی خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: در مراسم افتتاحیه این نشست چند تن از مسئولان اتحادیه اروپا و ایران سخنرانی می ‌کنند و بررسی خواهیم کرد که در حوزه همکاری‌های هسته‌ای چه اقداماتی انجام شده و چه اقداماتی باید انجام شود.

کمالوندی در پاسخ به سوال دیگری که آیا در این نشست درباره برجام و مسائل پیش روی آن نیز صحبت خواهد شد یا خیر، گفت: من در سخنرانی خود به این موضوع و مشکلاتی که از طرف آمریکا در ارتباط با برجام به وجود امده صحبت می‌کنم و اعضای مختلف برجام باید تدابیری داشته باشند که چگونه می‌توان جلوی این روندی که به ناکجا آباد ختم می‌شود را گرفت.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه نظرتان نسبت به برگزاری نشست‌های ضد ایرانی و ادعا‌های واهی سران عربستان چیست، گفت: عربستان سعودی به دلیل مشکلات داخلی و کم تجربگی سیاستمداران خود دائما با شکست مواجه می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: عربستان شرایط ناامنی را در سوریه، یمن و عراق ایجاد کرده است و هدف از برگزاری نشست وزرای خارجه عرب در قاهره رد گم کنی و انحراف افکار عمومی است.

وی در پایان گفت: کشور‌های اروپایی نباید فریب آن‌ها را بخورند و با این هیئت حاکمه جوان همسو شوند چرا که شرایط آنان بدتر از عربستان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار